Bu Blogda Ara

28 Ara 2020

YAVRU KEDİ (Mini Öykü )


 Bu mevsimde buralara yağan yağmurlar çok da şiddetli olmaz. Gene öyle başladı. Önce çiçekleri, ağaçları yıkadı. Yollarda çamur birikintileri olmadı. Sonra birden hızlandı. Caddeler ıslandı, insanlar kaçıştı. Apartman balkonlarından çamaşırlar toplandı.

7-8 yaşlarındaki küçük kızın evi yakın olmalıydı. Salıncaklara binerken  görmüştüm. Ansızın onu tekrar gördüm. Bir ağaç altına sığınmış, kucağındaki yavru kediyi de korumaya almıştı. Minik eller minik yavruyu sarıp sarmalamıştı.  Küçük kızın saçlarından damlalar akıyor ama o hiç aldırmıyordu.  Artık yağmur altında değildiler. Adeta tablo gibi bir görüntü vardı karşımızda. Çıkarsız dostluk,  vefa, içten sevgi, paylaşım hepsi iç içeydi bu  tabloda.   Sırılsıklam olmak duyguları köreltmiyor, aksine belki de pekiştiriyordu...

Makbule ABALI

12 yorum:

  1. Merhamet.
    Geçen bizim peşimize takıldı bir minik kedi. Benim çocuklar korkudan çıldırdı.
    Hayaller ve gerçekler bu bende. Zira hayalim böylesi olması. Yani en azından korkmasınlar yeter bana.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkular, sonradan oluşan , edinilen duygularımız. Çocuklar anne babadan da davranış kazanıyorlar: Korku, sevgi, nefret, yaklaşma ya da kaçma gibi. Bence de korkmasınlar, zarar vermesinler. Ardından sevgi de gelecektir. Öyküler, anılar pekiştirici olacaktır.
      Katkınıza teşekkür ederim.

      Sil
  2. Makbule hanım, siz hep böyle mini minicik öyküler yazin. Icimiz ısınsın. Bu sıralar izmirde de havalar böyle. Ama yavrular yok sokakta, ne bizim yavrular ne de kedilerin yavruları🙂👏🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle naif, içten okuyucular olursa nasıl yazmam? Gördüğüm her şey benim için öykü konusu olabiliyor. Bazen kurgu da olabiliyor.
      İzmir'de evsiz hayvanlar sorunu çözülmüş demek ki. Ne güzel.
      sevgiyle...

      Sil
  3. Merhabalar Öğretmenim.
    "Yavru Kedi" ile ilgili minik hikayenizi büyük bir keyif alarak ve zevkle okudum. Tüm varlıklar yavru dönemlerinde saf ve katıksız bir sevgi ve merhamet duyguları ile dolu oluyorlar. O küçük kız çocuğu da, yavru kedi de böylesine saf ve katıksız bir sevgi ve merhamet duygularıyla hem beslenirler, hem de beslerler. Bunun en güzel örneği kaleme aldığınız hikayede çok güzel bir şekilde tezahür etmiştir.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Belki olumsuzluklara tanık olmadıklarından mıdır, belki de içgüdüsel bir koruma içgüdüsüyle mi, daha şefkatli, daha merhametli oluyorlar. Yazdıklarıma kurgu da katıyorum. Biraz da toplumsal konularda düşündürmek istiyorum. Katkınıza çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılar.

      Sil
  4. O küçük kız gibiler çoğalsın dünyada.
    Mutlu bir 2021 dilerim Makbule Hanım. Yeni yılınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yoruma mutlaka cevap veririm, nasıl dalgınlığıma gelmiş. Üç arkadaşımdan da özür diliyorum. Eminim blog dünyası 4 yıl sonrasında yazılan bir yorumu da kabul edecektir.
      Sevgi kuşaktan kuşağa bahar çiçekleri gibi çoğalarak yayılsın. Hepimize ulaşsın.

      Sil
  5. Gozumde canlandi bir an olsa bile dusuncelerimden uzaklastim... tesekkurler paylsim icin🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal kurmak güzel insanlara özgüdür. Yazılanlar, aktarılanlar öylece daha da değer kazanır.
      Gecikmiş bir teşekkürü kabul eder misiniz?

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Nasıl merhametli ve yardıma hazır olduğunu biliyorum sevgili Derin. Keşke senin gibi hiç kimse kıyamasa onlara...

      Sil