Bu Blogda Ara

27 Eyl 2021

ADI EYLÜL


Aylardan Eylüldü,

Mevsimlerden sonbahar

Bir yayla yolunda gördüm onu;

Annesinin elinden tutmuş,

Ürkek bir ceylan gibi.

13-15 yaşlarında olmalıydı

Nasıl da güzeldi,

Dağ yollarında 

Çiçekli şalvarıyla yürürken.

Ela gözleri bir başka güzel,

Göz göze gelince başını eğer,

Adı Eylüldü;

Dağ kekiklerini hatırlatır,

İnce, narin, nazenin

Ta uzaktan kokusu gelir...

Güz yaprakları düşerken her mevsim

Yeni bir çiçek açar bir başka renkte

Adı Eylül,

Bir başka güzel...

Makbule ABALI

EYLÜL AYI; ALZHEİMER FARKINDALIK AYI.

Alzheimer hastalarına ve onlara özveriyle, sabırla bakan hasta yakınlarına sağlıklı, huzurlu günler dileyerek...






5 yorum:

  1. çok ince zarif şiir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Derin. Eylül Ayının çağrıştırdığı bir şiir. içimden gelerek yazdım.

      Sil
  2. Merhabalar Öğretmenim.
    Eylül ayı gerçekten çok güzel bir ay. Güz mevsiminin en güzel ayı. Adına o kadar çok şiirler, hikayeler, romanlar, anılar yazılan ve filmler çevrilen bu güzel ayı öyle üstün körü geçmek doğru değildi. Siz, bu güzelim ayı öyle üstün körü geçirenlerden değilsiniz. Adına yazmış olduğunuz bu güzel dizelerle taçlandırmışsınız Eylül ayını. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Sayfanızı incelerken fark ettim ve nasıl atlamışım bu güzel şiiri anlayamadım. Kusuruma bakmayın. Şiir zaten benim en çok sevdiğim edebi türlerden biridir. Kaleme alınmış ve burada paylaşılmış şiirleri kaçırmamaya özen gösteriyordum ama, kaçırmışım işte!..

    Eylüllerimizin zihinleri ve bahtları açık olsun. Cenab-ı Hakk gönülerine göre ne muratları varsa onu versin. Şiiriniz de gerçekten çok güzeldi. Şiiriniz de hem ismi Eylül olan bir kızımızı, hem de Eylül ayını işleyerek teşbihte hata olmasın, bir taşla iki kuş vurmuşsunuz. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Kim bilir, bu kimlerin sonbaharıdır. Gelecek senenin güz mevsimine ulaşıp, Eylül ayını tekrar yaşamayı Cenab-ı Hakk, cümlemize nasip ve müyesser eylesin inşAllah.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Hocam,
      Açıklamalı, düşündürücü, bilgilendirici yorumlarınızı her zaman severek okuyorum.
      Sonbaharın bir başka güzelliği var. Eylül ayı da gerçekten farklı. Şiir ve yazılarımı genellikle hayali yazıyorum. Bu şiirimi de yaylada gördüğüm yakınımız bir genç kızın düşündürdükleriyle yazmıştım.
      Güzel görüşlerinize, iyi dileklerinize çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    2. Merhabalar Recep Hocam,
      Yorum gene kayabilir endişesiyle acele etmişim. Bazen hepimiz bazı paylaşımları geç fark ediyor, üzülüyoruz. Her zaman dikkatli ve iyi bir okuyucu olduğunuzu biliyorum. Şiir seven kişilerin daha ılımlı, daha insancıl ve sakin insanlar olduklarını biliyorum.
      Sağlıklı, huzurlu, güzel bir ömür diliyorum.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil