Bu Blogda Ara

27 Eyl 2022

EYLÜL SONU...

 Mevsim geçişleri, değişen iklim koşulları,  soğuyan havalarla birlikte Eylül ayının da sonuna geldik. Yeni çağın insanı daha mı dayanıksız, bağışıklık sistemimiz mi daha güçsüz bilinmez. İnsanın değişken ruhsal yapısı ve hava değişikliklerine alışık olmayan bünyeler bu mevsimde hastalıklara daha çabuk yakalanıyorlar.

Böyle zamanlarda kendi başına kalmak insanı mutlu ediyor. Eski defterleri karıştırmak, geçmişe bir göz atmak belki de yeniliyor insanı. Yazmak hep güzel bir uğraştı benim için. Ne çok defter doldurmuşum. Şiirler, yazılar, öyküler... Okuduğum kitaplardan altı çizilmiş güzel sözler.Gene bir eylül ayında kısacık bir şiire içimi dökmüşüm:

"Eylül akşamları

neden hep böyle elemli,

durgun, hüzünlüsünüz?

Giden yazın ardından

Yas mı tutarsınız?

Eylül, seslerin kaybolduğu bir dinginlik, sessizlik dönemidir benim için. Hüzün mevsimidir adeta. Oysa pastel renkleriyle doğa nasıl da güzeldir; Sarı, yeşil, kahverengi ve turuncunun her tonu. Belki de günlerin kısalması, çiçeklerin solması, dünyanın giderek kararması hüzünlendirir beni...

Makbule Abalı








20 yorum:

  1. hımm yaprakların sararması tatlı bir hüzün olabilir ivit ama bir yandan da okullar açılıyor, tiyatrolar, konserler, bir canlanma da oluyor :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir şiir. Eylül geçiş ayı hem yaz hem sonbahar sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, Eylül pek çok yerde geçiş ayıdır. Ancak bazı yörelerde sonbahar hiç yaşanmıyor. D

      Sil
    2. Nasıl oldu anlamadım, yorumumu tamamlamadan" yayında" yazısını gördüm. Bu yorum diğerinin devamı.
      Mersin'de iken sonbaharı hemen hiç yaşamazdık. Doğrudan yaz bitince kışın serin havası başlardı,
      Yorumunuza teşekkürler. Sevgiyle.

      Sil
  3. arada bir spama bakmayı unutmayın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlattığın için teşekkürler Derin. Arada sırada bakıyorum. Bir ara vardı, bugünlerde yok.

      Sil
    2. o zaman benim yorum uçmuş yaa :) yaprakların sararması hüzünlü evet ama bir yandan da okullar açılıyor, tiyatrolar, konserler başlıyor, hayat canlanıyor :)

      Sil
    3. Thank you so much Rajani.

      Sil
  4. bir daha yorum yapmıştım, önceki gelmedi demekki .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar baktım, spam kutusunda hiç yorum yok Deeptone.
      Sevgiyle.

      Sil
  5. Zaman nasıl akıp gidiyor ellerimizden bizde hiç bir şey yapamadan bakıyoruz ardından sadece :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluk ve gençlikte zaman daha da hızlı akıyor sevgili Monarosa. Dünya daha hızlı dönüyor sanki. Olaylar, insanlar, beklentiler, umutlar. Belli yaşlardan sonra ağır çekim başlıyor sanki. Bu defa da yaşam mücadelesi sürüyor ama insan sadece seyirci.
      Sevgiyle.

      Sil
  6. üçüncü kere yapayım yorumumu :) eylül eveet hüzünlü, sarı yapraklar nedeniyle ama bir yandan da okullar, tiyatrolar açılıyor, canlanıyor dünya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kararlı ve ısrarlı davranmak ne güzeldir, sonuçta amacına ulaşır insan. Yorumun "moderasyon için bekliyor" ifadesinin altında değildi ama spam kutusundan da almadım.
      Bir Eylül daha geçti yaşamdan. Okulların açılması bir farklılık katıyor, haklısın. Hep güzel şeyler bekliyoruz, umut hiç tükenmiyor.
      Sevgiyle.

      Sil
  7. üç kere yazdım aynı yorumu hihi, bakalım gelmezse yine yapıcam :)

    YanıtlaSil
  8. Sonbahar hüzün mevsimi. Fakat memlekette yaz bitmedi daha. Sonbahara girmeden kışa dalacağız anlaşılan. Böylelikle hüzünlenmemiş oluruz belki:) Bu arada kitap çekilişinin kazananısınız, tebrikler. Haberiniz yoktur diye copy/paste yapıp mesajı ileteyim aşağıya.

    Kazanan: Makbule Abalı Oldu.
    Kendisini tebrik ediyorum. İletişim bilgilerini uzunderesule@gmail.com adresine gönderirsen haftaya kitaplarını gönderebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevsimler de birbirine karıştı. Mersin'de uzun bir yaz yaşardık. Sonbaharın tam farkında olmadan kış kendini gösterirdi. İzmir-Urla'dayız artık. Sonbahar, Akdeniz ikliminden biraz daha belirgin. Zamanla uyum sağlanıyor.

      Kitap çekilişinde şanslı kişi olmam mutlu etti beni. Haber ilettiğiniz için çok teşekkür ederim. Bazen İnternet çok verimli değil, yazmada sıkıntı yaşıyorum.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  9. Eskiden Eylül bana da çok hüzünlü gelirdi şimdilerde yazdan kurtuluyorum diye çok sevdiğim bir ay:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her mevsim kendi içinde farklılıkları, anıları barındırıyor. Ben ilkbaharları çok severim. Özellikle Nisan ve Mayıs, yeniden arınma, yeniden doğuş gibi gelir bana.
      Sevgiyle.

      Sil