Bu Blogda Ara

11 Eyl 2022

ZİLLER YENİDEN ÇALACAK YARIN...


 Okul zilleri yeniden çalacak yarın. Yeni bir döneme, yeni günlere, yeni umutlara... Zilleri duymaya hazır mıyız? Her zil içimizi titretmeli, bizleri düşündürmeli; Gençler, çocuklar geleceğe en iyi şekilde nasıl hazırlanır? Onlara nasıl daha güzel günler, değişimler sağlayabiliriz? Ayakları sağlam yere basan, güvenli, gelecekten emin kişiler olmalarına nasıl olanaklar sunabiliriz?

Yarın okullar açılıyor. Zilleri duymaya hazır mıyız? Çocuklar, gençler hepimizden sorumluluk bekliyor. Ziller bam telimizi titretmeli. Ta uzaklardaki köy okullarından kırsal kesimdeki okullara, çocuk ve gençlerimize, anne ve babalara, özverili öğretmenlerimize selam olsun. 

Başöğretmen Atatürk'ün sözü kulaklarımızda: " Öğretmenler Yeni Nesil Sizin Eseriniz Olacaktır."

Yeni Eğitim- Öğretim Yılı Kutlu Olsun.

Makbule Abalı



10 yorum:

  1. Merhabalar.
    2022-2023 eğitim ve öğretim yılının yarın başlayacağı ile ilgili bu güzel ve anlamlı yazıyı kaleme alıp bizlerle paylaşan yüreği kutlar, sağlıklar dilerim. "Çocuklar ve gençler hepimizden sorumluluk bekliyor" derken, ne kadar haklı olduğunuzu görmemek için kör olmak gerekir.
    Yeni eğitim ve öğretim yılının hepimize kutlu olmasını dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      İnsan umudu hiç tükenmiyor. "Umut biterse hayat biter." diyordu bir düşünür. Bunca olumsuzluğun yaşandığı Eğitim Sisteminde hala iyi şeylerin gerçekleşebileceğine inancımı kaybetmek istemiyorum.
      Kayıp kuşaklar olmasın, çocuklar iyi eğitilsinler, saygı-sevgi ortamında büyüsünler, yaratıcılıkları körelmesin, iyi insanlar olsunlar... Yürekten arzu ediyoruz.
      Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.
      2022-2023 Eğitim - Öğretim Dönemi Ülkemiz ve çocuklarımız, gençlerimiz için verimli, güzel geçsin diliyorum.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  2. Hepimize ayrı ayrı sorumluluk düşüyor. Eğitim sistemimizin acilen düzeltilmesi gerek. Kaleminize sağlık. Sevgiler… Persephone

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle inanıyorum. Bu çocuklar bizim. Bu güzel ülke hepimizin.
      Persephone' un yorumunu görünce mutlu oldum.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. şirinleri göreceğiz yollarda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokaklar, caddeler birden nasıl şenlenir değil mi? Dileriz o canlılık hiç bozulmasın.
      Sevgiyle.

      Sil
  4. Çaldı zillerimiz. Miniklerin umutları ailelerin endişeleri ile sanırım. Bu fiyatlarla çocuklarını okutma telaşı, umutsuzluğu. Kitaplar, kırtasiye, kıyafet o kadar uçmuş ki çok zor işler artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ziller acı acı çaldı. Her şey ateş pahası. Ve herkes fiyatları kendisi belirliyor. Ne yazık, fiyatların iniş çıkışını belirleyen denetleyiciler de yok. Umarız en kısa zamanda bu karmaşa çözümlenir.

      Sil
  5. Hocam, ne güzel duygularınız var bunu ifade ediyorsunuz
    Söylenmesi yapılması gerekenleri .....bir türlü yapmıyor ve yapamıyoruz.hep birileri bu işi düzeltsin diye hamleler ediyoruz.Umarım silkinip herkes ellerinden geleni yapar, yapanlara destek olur.Sağlı valla kalın.Sevgi ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok içtenlikle söylemek isterim; Her öğretim Yılı başında çalan ziller beni heyecanlandırır, düşündürür, çoğu kez kaygılandırır. Gene de umudumu yitirmemeye çalışırım.
      Aslında dediğiniz gibi "Herkes elinden geleni yapsa, işbirliği ile destek olunsa" . Ancak plansız, programsız, denetimsiz yapılan çalışmalar eğitime büyük bir katkı sağlamıyor.
      Çalışmalarda geç kalırsak çocuk ve gençlerimize çok yazık olacak.
      Katkınıza teşekkürler.

      Sil