Bu Blogda Ara

4 Şub 2023

SAKLI BAHÇE...

 

Kaç yıl oldu bilmiyorum. Bir zamanlar Sosyal Medyada yazmaya karar verdiğimde ilk denememi Facebook'ta yapmıştım. Amacım, eski arkadaşlarıma ulaşabilmekti. Bilgisayar kullanımında kendimi yetersiz hissediyordum. Kocaman bir denizde küçücük bir balık gibi... Orada kalışım ne kadar sürdü, hatırlamıyorum. Sonra ayrıldım. Bu şiir o yıllara ait : 


SAKLI BAHÇE 

Eski bir bahçeye girdim dün gece ;

Bakımsız, sararmış, tarumar,

El değmemiş yıllardır...

Kah hüzünlendim, kah gülümsedim, duygulandım.

 Her şey sararmış, yapraklar dağılmış, 

ama anlamını yitirmemiş.

Neler barındırmış içinde,

Kimseler görmemiş...

Göçmen kuşlar gibi yuvaya döndüm

Eski günlüklerimi karıştırdım dün gece;

Eski bir dosta vefa borcu öder gibi,

Onu unuttuğumu sanmasın istedim...

Zaman tünelinde uzun bir yolculuk yaptım;

Hız limitini aşmadan sindire sindire dolaştım.

"Kendimle yüz yüze",

"Kimseyi dürtmeden"

"Özel duvarıma" bir zamanlar yazdığım

"Paylaşımları" yeniden gözden geçirdim.

Behçet Necatigil'in dizelerindeki gibi; 

"Çekingen, tutuk, saygılı 

Gizli bahçemde açan çiçekleri derledim..."

Makbule ABALI 







8 yorum:

  1. Merhabalar Öğretmenim.
    Saklı ve gizli bahçelerin diğer bir adı da "gönül bahçesi" olsa gerek. En azından siz saklı da olsa, gizli de olsa gönül bahçenize girebilmişsiniz, güllerini derebilmişsiniz. Ne güzel!
    İnsanın gönlü, uçsuz bucaksız bir deryadır. Bu bahçeye neler sığıyor neler...

    Hak erenleri için gönül, mecazen, “Allah’ın Evi”dir, bundan dolayıdır ki; Allah, gönüllerde tecelli eder. Onun için Yunus Emre gönül kırmanın ve yıkmanın çok büyük günah olduğunu söyler.

    Saklı Bahçe şiirniz çok anlamlıydı. Kaleminize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Yıllardır günlük tutma alışkanlığım vardı. Son yıllarda biraz aksattım. Kısa, uzun notlar alınmış pek çok defterim vardır. Zaman zaman o defterlere amatörce şiirler de yazardım. Bu şiir de onlardan biri. Sosyal Medyada bazı deyimler farklı gelmişti. Hala da tam alıştığım söylenemez.
      Yorumunuza çok teşekkür ederim
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  2. Eski günlüklerimi karıştırdım dün gece;

    Eski bir dosta vefa borcu öder gibi,

    Onu unuttuğumu sanmasın istedim...

    Zaman tünelinde uzun bir yolculuk yaptım;

    Hız limitini aşmadan sindire sindire dolaştım.

    "Kendimle yüz yüze",

    "Kimseyi dürtmeden"


    Altını çizmek istedim satırların; bir hayat nasıl yaşanır ya da yaşanmalı manasında. Bir öğretmen tavsiyesi olarak, "içselleştirmelisiniz ey okurlar," diye de düşünerek...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşüncelerinize çok teşekkür ederim. Yorumlarınızın içtenliği insanı motive ediyor.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  3. Şiirin sonundaki Behçet Necatigil dizeleriyle, daha da ışıklanmış yazdığınız satırlar Makbule Hocam.. elinize sağlık, paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Behçet Necatigil şiirlerini çok severim. Özellikle "Sevgilerde" adlı şiiri bir başkadır benim için. Facebook , benim küçük dünyamda çok farklı bir ortamdı o yıllarda.
      Sevgiyle.

      Sil
  4. Şiir pek harika, bahçe ise başka bir harika..." Göçmen kuşlar gibi yuvaya döndüm " dizesi, şiirin anlamını daha da yüceltmiş. Çok beğendim hem şiiri hem de bahçeyi.
    Paylaşım için teşekkür ediyorum Makbule Hanım. Gönlünüze, beyninize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatçı kişiliğiniz , naif karakteriniz yorumunuza da yansımış. Mersin'den Urla Zeytinalanı'na taşındığımız günlerde ilk işimiz bu küçük çiçek bahçesini oluşturmak olmuştu. Onlar da bizi üzmediler, henüz bir yıl dolmadan güzelliklerini sergilediler.
      Şiirimi beğenmenize sevindim. O günlerdeki duygularımın bir yansımasıydı. Hala amatörce yazıyorum.
      Çok teşekkür ediyor, yürekten sevgilerimi iletiyorum.

      Sil