Bu Blogda Ara

8 Oca 2019

İNSANLAR TANIDIM...



İnsanlar tanıdım ;
Dünya tatlısı. can yoldaşı
Sevincinize ortak, kedere  yoldaş,
İstediğin yola git, yolda bırakmaz,
Elini uzatsan, omuzunu uzatır.
Çıkarını düşünmez, iyiliğe koşullanmış .
Beden yorgun, zihin yorgun olsa da,
Gönlü genç, merhametli, vefalı, sadık bir dost
İnsanlar tanıdım; 
Henüz çok genç, hayatının baharında,
Düşünceleri, beklentileri,
 Hayatının sonbaharında;
Umutsuz, güvensiz, çekingen ,
Cesaretini yitirmiş, hep geri planda.
İnsanlar tanıdım; 
Kendinin merkez olduğu bir dünyada ,
Dünya onun etrafında döner,
Minneti yok, yardımı yok,
Danışmaz hiç kimseye...
İnsanlar tanıdım;
Güler yüzlü, tatlı dilli, 
Çıkarlarına dokunursan 
Ondan kötüsü bulunmaz hayatta .
İnsanlar tanıdım;
Vefalı bir eski dost gibi,
40 yıl sonra karşılaş, hiç ara vermemiş gibi.
Yüreği sımsıcak,
Gülüşü dünyayı ısıtır. 
İnsanlar tanıdım:
Öfkelenir, kini buzullar yaratır.
Merhametsiz, acımasız,
Bencil, duyarsız
İnsanlar... İnsanlar... 

Makbule ABALI


22 yorum:

  1. Sevgili Makbule kardeşim. Sıhhat ve afiyette olmanız dileklerimle.
    Ben okuma listesinden yayınlara bakmayı nedense alışkanlık edinemedim. Bu nedenle değerli birçok yayınınızı kaçırdığımı fark ettim.
    "İnsanlar tanıdım" gerçeğin ta kendisi. Çok manalıydı. Kaleminize sağlık. Tam da bugünlerdeki durumumuzu anlatır gibi. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski bir dostu blog sayfamda görünce çok mutlu oldum. Yeni taşındığım bir kentte gibiyim. Bu aralar blogda çok düzensiz bulundum. Yaylada iki ay Internet yeterli değildi. İnstagramda günlük yazılar ve şiirler yazdım.Hala da yazıyorum.
      "İnsanlar Tanıdım" şiirimle ilgili güzel düşüncelerinize çok teşekkür ederim. Daha uzun olabilirdi , ama kısa tutmaya çalıştım.
      Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  2. Ah insanlar! çeşit çeşit. Her insan ayrı bir dünya. Çok güzel anlatmışsınız. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun bir aradan sonra Merhaba. Eski dostlarla yeniden buluşmak gerçekten çok güzel. Çok haklısınız, "Her insan ayrı bir dünya." Fiziksel yapıdan psikolojik özelliklere, sosyal yapıya kadar farklılar. Çok içimden gelerek yazdım. Böylesi güzel geri bildirimler de mutlu ediyor.
      Sevgiyle...

      Sil
  3. Güzel dizeler için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu içten, güzel yorum için de ben çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle.

      Sil
  4. "İstediğin yola git, yolda bırakmaz,
    Elini uzatsan, omuzunu uzatır.
    Çıkarını düşünmez, iyiliğe koşullanmış"
    .....
    Ben de Teyzemi hep böyle tanıdım iste g:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, kendimi düşünerek yazmadım elbette. Ama böyle düşünmene çok mutlu oldum.İnce düşüncene çok çok teşekkür ederim. Sağlıkla, mutlulukla...

      Sil
  5. Bir şairin dediği gibi "Şükür ki insandan insana fark var"
    Güzel, anlamlı bir şiir. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şair güzel demiş; Belki o zaman aradaki farkı daha iyi anlıyoruz. Doğruları, yanlışları, iyiyi, kötüyü...
      Güzel görüşünüze çok teşekkür ederim. Sağlıkla...

      Sil
  6. Merhabalar.
    Şiirinizde her türlü insan profilinden örnekler vererek, günümüzde insanlarla ilgili yaşadığımız ve karşılaştığımız sorunları çok açık bir şekilde dile getirmişsiniz. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Konu insan olunca, ne yalan söyleyeyim Hulusi Darendevi'nin bir iki dörtlüğü hemen aklıma gelir. Ve bir çok kez de böyle insan konulu paylaşımlarda ben de bu iki dörtlüğü hep paylaştım. Müsaadenizle burada da paylaşmak istiyorum.

    İnsan utanır alem-i insana bakınca
    İnsan diyemez kendine insana bakınca
    Sen her ne kadar hak yüzünü setre çalışsan
    Hak zahir olur arife her yana bakınca.

    Başdan başa teşhir ediversen de cihanı
    Ellere kalır mülk-i Süleyman’a bakınca
    Öz kardeşi olsa erhab-ı garez eylemez insaf
    İnsan ise hayret de kalır Yusuf-ı Kenan’a bakınca.

    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Hocam,
      Günümüzde toplum öyle değişime uğradı ki bazen şaşırıyor, bazen yadırgıyoruz. Ben en çok olumsuz davranışların kanıksanmasından endişe duyuyorum. Olumsuzluklar yerleşik alışkanlıklar halini almamalı.
      Şiirimi çok içimden gelerek yazdım.Güzel görüşlerinize çok teşekkür ederim.
      Paylaştığınız dörtlükler çok güzel, çok anlamlı. Katkınıza çok çok teşekkür ederim. Değer kattınız.
      Selam-saygılar...

      Sil
  7. mühim olan hayatın içinde "insan" olabilmek.

    insanı çok güzel tanımlamışsınız..kaleminize sağlıkla teşekkürler bu harika paylaşım için..sevgiyle esen kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Affedersiniz, yorum yazmakta bir gün geciktim
      Bloğa her girişimde gözüm yayınlarınızı arar. Büyük beğeni ile okurum ama yoruma açık olmayınca yorum yazamam. Öyle güzel seçimler yapıyorsunuz ki, yürekten kutluyorum.
      Şiirimle ilgili güzel görüşlerinize çok teşekkür ediyorum.
      Sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  8. iyimser bir tablo bile çizdiğiniz söylenebilir. Bence insan özünden bencil, çıkarcı bir varlık kaleminize sağlık çok güzel bir betimleme olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken bir an ben de öyle düşündüm. İnsan öyle çok yönlü, öyle karmaşık bir varlık ki hakkında ne çok şey yazılabilir. Bu şiiri çok içimden gelerek yazdım, daha sayfalarca yazabilirdim.
      Tüm canlılarda varlığını koruma, varlığını sürdürme çabası var.Dediğiniz gibi bazı insanlar bunu bencilce, çıkarları doğrultusunda sürdürüyorlar.
      Güzel görüşünüze, yorumunuza çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Şiir yazabilmek ustalık ister. Siz de bu işin hakkını veriyorsunuz. Yüreğinize sağlık. Farklı insanlar tanıdığınızdan bahsediyorsunuz. Ne yazık ki bu özellikler belli bir süre sonra fark ediliyor ve çoğu zaman değerlendirmek için vakit geçmiş oluyor. Zaman geliyor çok iyi zannettiğiniz insan size öyle bir kötülük yapıyor ki altından zor kalkıyorsunuz. Bazen tam aksine hiç ummadığınız insandan büyük yardımlar görüyorsunuz. Velhasıl insanların çoğu yanıltıyor insanı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her biri ayrı bir dünya olan insanları tanıyabilmek, tanıdım diyebilmek çok zor gerçekten. Daha sayfalarca yazılabilirdi. İyilik de, kötülük de, sevgi de, vefa da hile de insana özgü. Rol model olacak insan sayısı giderek azalıyor. Kin öfke, nefret tohumları ekiliyor, ne acıdır.
      Şiirimle ilgili güzel görüşlerinize çok teşekkür ederim.
      Yorumunuza, katkınıza ayrıca çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  10. eveeet çok güzel ve anlamlı. fotolar daaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Derin. Blogda yazmayı özlemişim.

      Sil
  11. Her cesit insan var 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve daha niceleri. Farklı kişilikte nice insan. Tanımak, çözmek öyle zor ki.

      Sil