Bu Blogda Ara

24 Kas 2020

KUTLAMA ÇİÇEKLERİ...


Öğretmenim hatırlar mısın?
 

Tam bir yıl önce bugünü

Bir 24 Kasım günüydü

Sınıfta tek bendim

Sana çiçek getiremeyen

Rengarenk kurdelelerle bağlanmış

Kasımpatılar, güller, papatyalar...

Benim ellerim boştu,

Başım eğik, boynum bükük.

Bütün çiçeklerimiz kurumuştu bahçede;

Soğuktan, susuzluktan, bakımsızlıktan...

Çiçekçiye gidemedim Öğretmenim

Sana çiçek alamadım.

Geçen yıl kendime sözüm vardı

Bu yıl sana ben de çiçek verecektim,

Kurdelem bile hazırdı;

Gene veremedim Öğretmenim...

Bir mikrop yüzünden

Bütün okullar kapalıydı.

Uzaktan eğitim olsa da 

Uzaktan çiçek verilir mi ki?

Bilgisayarda soru sorulur da

Çiçek sunulmaz ki Öğretmenim,

Ben sana dokunamazsam

Sen çiçeklerin kokusunu alamazsan

O kutlama sayılmaz ki Öğretmenim...

Makbule ABALI

Zor koşullarda özveriyle çalışan tüm öğretmenlerimize mutlu, güzel bir gelecek diliyoruz.




22 yorum:

  1. Kutluyorum; zamanlara sığmayan sevgi ve saygı içerisinde; KUTLU olsun öğretmenim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Kısacık ama geniş zamanlı, ne güzel, incelikli bir yorum.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  2. Çok güzel anlatmışsınız. Kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk diliyle, fikriyle anlatmaya çalıştım. Çocuklar öyle saf ve masumlar ki...
      Teşekkürler.

      Sil
  3. Merhabalar.
    Öğretmenler Günü'nüzü kutlarım. Sağlık, sıhhat ve afiyetler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ben de Öğretmenler Gününüzü kutluyor, sağlıklı,
      huzurlu, mutlu yıllar, günler diliyorum.

      Sil
  4. Şiir ne hoşmuş ve hüzünlü... Tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyorum ben de=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilirsiniz, kırsal kesimde çocuklar hayatı dolu dolu yaşıyorlar. Çocuklar açısından bakınca hayat sade ve yalın da. Şiiri dün çocukça düşünerek yazdım. Beğenmenize sevindim.
      Teşekkürler.

      Sil
  5. Gününüz kutlu olsun..Sevgiyle esen kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada sırada uğramanızla mutlu oluyorum. Bazen ben de sayfanıza uğruyor ama yorum yapamıyorum. Üretkenliğinize saygı duyuyorum.
      Güzel dileklerinize teşekkürler.
      Sevgiyle.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Hayatın içinde de her çeşit duygu karmakarışık.
      Ağaç ev öykülerini ilk kez geçenlerde okuma fırsatım oldu. Öylece blog arkadaşlarımızı da tanıma fırsatı oluyor. Katılmak isterim.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
    2. tabiside. katılabilirsin kii, sen de bir sohbet konusu da bulabilirsin ayrıca, bulursan söle banaa :)

      Sil
    3. Kuralların yazılı olduğu bir ilk paylaşım vardır elbette. Araştıracağım. Düşünürken aklıma gelen konular oldu. Yazıyorum:
      ** Toplumda güven duygumuzu kaybetmemizin nedenleri.
      ** Boşanmaların artmasının, evliliklerin çatırdamasının nedenleri.
      ** Şiddet sonradan mı kazanılır, insanın özünde var mıdır?
      ** Sevgiyle aşkı birbirinden ayıran en temel çizgiler nelerdir?
      ** Eğitimdeki eksiklerimiz nasıl giderilir?
      ** Günümüzdeki eğitimle sizin gördüğünüz eğitimi nasıl kıyaslarsınız?
      Şu anda düşündüklerim bunlar Deeptone. Sevgiler.

      Sil
    4. bir kural yok. bu sohbet konuları da güzel. eğer yazmak istersen bunlardan biri ile başlayabilirsin, sonra zamanla istersen hepsi de olur sırayla :) yazmak istersen, pazartesi günleri yazıyoruz, önümüzdeki hafta ağaç ev sohbetleri 67 olacak. ağaç ev sohbetleri 67 diye başlık olcak. sonra seçtiğin konunun ismini yazcan. sonra da o konudaki düşüncelerini hepsi bu. biz de senden görüp yazcaz. yazmak istersen söle banaaa :)

      Sil
    5. Bu Pazartesi yazabilirim. "Toplumda güven duygumuzu kaybetmemizin nedenleri" Ağaç Ev Sohbetleri 68 olsa. 7 Aralık Pazartesi benim için daha uygun olur.
      Olmazsa bu Pazartesiye de yetiştirmeye çalışırım.
      Haberdar edersen sevinirim.

      Sil
    6. o zaman bak, önümüzdeki pazartesi başka bir konu yaz, atmışyedi olarak, 7 aralıkta da atmışsekiz olarak güven duygusunu yazarsıın, olur muuuu :)

      Sil
    7. İki hafta üst üste sayfayı işgal etmek diğer arkadaşlara haksızlık olmaz mı? Bu Pazartesi Güven duygusunu işleyim. Hemen ardından başka bir konu olmasın. Daha sonra başka bir Pazartesi de farklı bir konu işlerim. Aynı resim olması şart mı?
      Selamlar.

      Sil
    8. tamam o zaman pazartesi konu sende :) daha sonra da yine istediğin zaman yazarsın yineee :) ağaç evi yazarken aynı fotiyi kullanıyoz ama olsun sen hadi istediğini kullan olur yaniii :)

      Sil
  7. Tamam Deep, bu Pazartesi Güven konusunu işliyorum. Umarım iyi bir çalışma olur. Yönlendirmene teşekkürler.

    YanıtlaSil