Bu Blogda Ara

14 Kas 2020

ORHAN VELİ 'Yİ ANMAK...


AYRILIŞ

Bakakalırım giden geminin ardından;

Atamam kendimi denize, dünya güzel;

Serde erkeklik var

Ağlayamam.

YALNIZLIK

Bilmezler yalnız yaşamayanlar;

Nasıl korku verir sessizlik insana;

İnsan nasıl konuşur kendisiyle;

Nasıl koşar aynalara,

Bir cana hasret,

Bilmezler.

ANLATAMIYORUM

Ağlasam sesimi duyar mısınız,

Mısralarımda;

Dokunabilir misiniz,

Gözyaşlarıma ellerinizle?

Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,

Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu

Bu derde düşmeden önce

Bir yer var, biliyorum;

Her şeyi söylemek mümkün;

Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;

Anlatamıyorum...

KİTABE-İ SENG-İ MEZAR

Mesele falan değildi öyle,

To be or not to be kendisi için;

Bir akşam uyudu ;

Uyanmayıverdi.

Aldılar, götürdüler.

Yıkandı, namazı kılındı, gömüldü.

Duyarlarsa öldüğünü alacaklılar

Haklarını helal ederler elbet.

Alacağına gelince...

Alacağı yoktu zaten rahmetlinin.

Orhan Veli KANIK

D: 13 NİSAN 1914

Ö: 14 Kasım 1950

36 yaşında yitirmişiz. Saygıyla, rahmetle anıyoruz .M. A




  

4 yorum:

  1. Ne güzel şiirleri vardır nur içinde yatsın 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sade, yalın bir anlatım, insana insanı ustaca anlatma. Ne güzeldir.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. şiirlerini çok severim, ne güzel bir anma...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel görüşünüze teşekkürler. O güzelim şiirlerini ben de çok severim. Çok erken yaşta yitirmişiz.
      Esenlikler dileğiyle...

      Sil