Bu Blogda Ara

13 Eki 2022

BİR KİTAP DOSTU...


Sosyal Medya dostluğu ya da arkadaşlığı gerçek yaşamdan oldukça farklı. Bir okyanusa dalmak gibi. Hele yüzme bilmeyenler ya da can yeleği olmayanlar için oldukça tehlikeli sular. Öncelikle insanı tanımak zor. Bir insanı  tanımak , sadece adını,  soyadını,  adresini,  yaşını veya kişilik özelliklerini bilmek değil ki. Kilometrelerce uzaktan çok bilinmeyenli bir denklem çözmek gibi, ya da karanlık bir dehlizde el yordamıyla yön bulmaya çalışmak gibi...

Kime, nasıl, ne kadar güveneceksiniz? Güvenmek tanımanın ön koşulu tabii. Ama istatistikler bile doğruya ne denli ulaşabiliyor? Anket soruları, sözler, renkler, beğeniler sizi bir insana ne kadar yaklaştırır ya da uzaklaştırır?  İçten olmanız da yeterli değil. Yanlış anlamalara, farklı değerlendirmelere neden olabiliyor. Bu yüzden bazen küçük molalarla dinlenme ihtiyacı duyuyor veya 3 maymun hikayesi oynayıp görmüyor, duymuyor, konuşmuyorsunuz. Kendinize sık sık "Neden buradayım ?" sorusunu sorduğunuz gibi bazen de "İyi ki varlar." dediğiniz kişi ya da dostlar kazanıyorsunuz. İçten, dürüst, anlayışlı, kendini bilen...

Bugün paylaşmayı düşündüğüm bir anım var. Dün bir haftadır sabırsızlıkla beklediğim bir kargo aldım. Şule Uzundere Adana'da bir Ortaokulda Türkçe Öğretmeni.  "Hayata Dair Her Şey " adlı bir bloğu var. Çok severek izlediğim bir blog. Her ay kitap çekilişi yapıp boğunda yorum yazan bir arkadaşa 3 kitap veriyor. Çekilişlerde şanslı değilimdir. Hiçbir beklentim yoktu. Eylül Ayı talihlisi olmuşum. 

Uzun bir kitap listesi içinden heyecanla kitaplarımı seçtim: Ayşe Kulin- Hüzün, İnci Aral- Anlar İzler Tutkular, Tezer Özlü- Çocukluğun Soğuk Geceleri. Hayatım boyunca kitap, benim için en güzel hediye olmuştur. Kargoyu açıp kitaplar dokunmak harika bir duyguydu. 

Blog arkadaşımla hiç tanışmadık, konuşmadık, kendisi hakkında hiç bilgi sahibi değildim. Ama kitaplar ta uzaklardan buluşturdu bizi. Teşekkür etmek için hemen paketin üzerindeki numaraya telefon açtım. Uzun uzun konuştuk, tanıştık. Eski bir Adanalı olarak nasıl mutlu oldum. 

Sonsuz TEŞEKKÜRLER sevgili Şule Uzundere; Bana bu sevinci, mutluluğu yaşattığınız için... En kısa zamanda kitaplarımı okumaya başlayacağım.

Sevgiyle.

Makbule Abalı  

12 yorum:

  1. tebrikler, iyi okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Bir zamanlar büyük şehirlerimizdeki kitap fuarlarını imrenerek izlerdim. Sonra Mersin'de de fuarlara gitme imkanımız oldu. Şimdi İzmir yakınlarındayız. Kitaplar dünyasına yolculuk mutluluk verici.
      Esen kalın.

      Sil
  2. Merhaba Makbule Hanım,

    Önce bloğunuzun ismini çok sevdim, onun peşinden sayfanıza geldim.

    Profilinizdeki ifadeleri görünce doğru yolda olduğuma daha da emin oldum.

    Okudukça anladım ki konularınız ve yazım tarzınız dost kalbime. Elinize sağlık demek istedim, daim olsun kaleminiz.

    İyilikle, sevgiyle,

    Yıldız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen benim de öyle olmuştur. Bir rastlantı beni aradığım yola ulaştırır ve orada konaklamaya karar veririm. Sevindim bu güzel karşılaşmaya.
      Her konuda yazmayı çok seviyorum ama seçici olmaya özen gösteriyorum. Bir zamanlar çok okurdum da. Zamanla okuma hızı düşünce yavaşlıyor insan.
      İyi ki uğramışsınız. anlamlı yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. tezer özlü, çok çok seviyorum onuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tezer Özlü'yü ben de çok severim. Bu kitabı da daha önce okuduğum ama gidip gelmeyen kitaplarımdan. İnci Aral'ın insan tahlilleri güzeldir. Ayşe Kulin in de okumadığım bir kitabını seçtim.
      Sevgiyle.

      Sil
  4. Ne güzel bir dostluk başlamış aranızda. Çok takdir ettim her ikinizi de. Telefon açıp teşekkür etmek de büyük incelik. İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar boyuca kitaplarla hep dost oldum. İhtiyaçlar ve harcamalar listemde de kitaplar her zaman başı çekmiştir. Çekilişte kazanmam o yüzden öylesine mutlu etti beni.İlk haberi de sizden aldım. Her zamanki dikkatiniz ve farkındalığınıza teşekkür ederim.
      Tüm kitap dostlarına içten selam ve sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  5. Çok güzel sevindim sevinmenize canım Makbule Öğretmenim.İyi okumalar.Bence de en güzel hediye kitap.Selam olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilirsin Arzucum, duygusal insanların bir özelliği de çabuk mutlu olmaları ama öte yandan çabuk kırılganlıkları. Kitapları gerçekten çok seviyorum. Bu yıl ev ve kent değişimimizden önce kitaplarımın bir bölümünü Mersin Mezitli Belediyesi'ne bağışlamıştım. Kitap vermeyi de çok severim.
      Her zamanki duyarlılığına ve farkındalığına çok teşekkürler.
      Sevgiyle, özlemle.

      Sil
  6. Çok kişiye kitap hediye ettim ama telefon edip teşekkür etme nezaketini sadece siz gösterdiniz. Ben de size teşekkür ederim. Keyifli okumalar diliyorum. Görüşmek üzere :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplarım kitaplıkta yeni yerlerine yerleştiler.En yakın zamanda okumaya başlayacağım. Güzel davranışlara, inceliklere "teşekkür" bir vefa borcudur diye düşünürüm her zaman. Telefonda tanışmak da güzeldi.
      Sağlıklı, enerji dolu güzel günler diliyorum.

      Sil