Bu Blogda Ara

3 Kas 2022

YAŞAMIN İÇİNDEN İKİ GÜN...

 


" İnsan durmadan bir şeyler yapmalı. yaşama çabalarını elinden geldiği kadar sürdürmeli. Dilerim ki ölüm beni lahanalarımı dikerken bulsun; Ama ne ölüm umurumda olsun, ne de yarım kalmış bahçem."
Montaigne yüzyıllar öncesinden ne güzel demiş...

Hayat devam ederken günlerin, ayların, yılların içinde başka dünyaların da var olduğunun bilincine varıp kapıyı aralıyorsunuz. Değişik mekanlarda bulunmak, farklı insanlarla tanışmak kişide de bir değişime yol açıyor. Hele bu "farkındalık" , bir program çerçevesinde, alanında uzman kişilerle sağlanırsa yararı ve kalıcılığı da bir başka oluyor.

29-30 Ekim tarihlerinde İzmir-Urla Zeytinalanı'nda "Aile Sistem Dizimleri" konulu çok yönlü bir çalışmaya katıldım. Dolu dolu geçen iki gün içinde yıllar öncesine, çocukluğumuza, ergenliğimize, yetişkinlerin iç dünyalarına kısa yolculuklar yaptık. İçimizdeki çocukla  yeniden tanıştık. Onun türlü çeşitli hallerini yeniden sorguladık. 

Roller değiştikçe kişiliğimizin gizli köşelerine ulaştık. Bazen hüzünlendik, bazen gülümsedik. Zaman dilimlerinde an'ı yaşarken kendimizi sorguladık. Anne, baba, çocuk  rollerine büründük. Kariyer, iş, para üçgeninde kendimizi tarttık. Dünya, yaşam, sağlık alanlarında öncelikli tercihlerimizi vurguladık.

Anne babalarımızla yüzleşirken onların atalarına, köklerimize uzandık. Alabildiğine duygusal bir ortamda gözyaşları da aktı tabii. Bazen sözcükler, bazen gözler dile geldi. İnsan varlığımızı daha yakından tanıma fırsatını bulduk, içimizdeki ben'lere yürek açtık. Merhametin, şefkatin, hoşgörünün engin ufkunu aştık, geçmişten günümüze uzandık. 

Bu iki gün içinde daha çok enerji, daha çok umut, daha çok yaşama sevinci kattık dağarcığımıza. Ben kendi adıma; gönlü zengin, gözleri ışıltılı, yürekleri sevgi dolu insanların varlığını tüm benliğimle hissettim. Güzel bakan gözlerdeki ışıltının kaynağı, yüreklerdeki coşkun sevgi ve iyimserlikti sanırım. "Canım Makbule Hocam" diyerek hitap eden değerli  Tuncay Hocamızın sesi hala kulaklarımda. Sema Hocamızın içten yaklaşımını, güler yüzünü nasıl unuturum. 

Tevazu, hoşgörü, iyi niyet, yardımseverlik el ele verince dünyamız da aydınlanıyor.  Bu iki gün içinde "İyi ki varsınız, iyi ki birlikteyiz"
diyebileceğim çok güzel insanlar tanıdım. Emeklerine, varlıklarına sonsuz teşekkürler. 
Ünlü Fransız Yazar Duhamel : "İnsanlar ta yürekten düşünmedikleri içindir ki dünya acılardan kurtulamıyor." diyordu. Ta yürekten düşündük bu iki gün süresince ve sonrasında...

Makbule ABALI





9 yorum:

  1. Montaigne sözleri beni etkiledi. Kaleminize sağlık harika bir yazıydı. 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Montaigne Denemeler'i ile gönlümü fethetmiş, hep başucu kitabım olmuştur. Bu sözünden ben de çok etkilenmişimdir.
      Güzel görüşünüze çok teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  2. Merhaba, "Aile Sistem Dizimleri" konulu katıldığınız bu çalışma Zeytin ağacı adlı netflix dizisinde işlenen konunun aynısını hatırlattı.O kadar güzel aydınlatmışsınız ki itiraf edeyim orada olmak isterdim..bu güzel paylaşım için teşekkür ediyorum emeğinize gönlünüze sağlık..Sevgiyle esen kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu okurken öylesine mutlu oldum ki." Ah keşke" dedim kendi kendime, tanışırdık da öylece.
      Yaklaşık yedi ay önce Mersin'den İzmir-Urla, Zeytinalanı'na taşındık. Sakin, güzel bir yer.
      Gerçekten çok güzel bir çalışmaydı. İçimden geldiği gibi yazdım. Hocalarımız çok değerliydi.
      Zeytin Ağacı dizisini ne yazık henüz izleyemedim. İlk fırsatta izleyeceğim.
      Çok severek izlediğim bloğunuza yorum butonu olmadığından hiç yorum yazamadım, duygu ve düşüncelerimi aktaramadım. Konu seçimleriniz her zaman harika. Gönülden kutluyorum.
      Sağlıklı, mutlu, huzurlu, güzel günler diliyorum.
      Sevgiyle...

      Sil
    2. Günaydın. Blog sayfanızda son paylaşımınızı okurken Atamızı yeniden yeniden saygıyla, özlemle, rahmetle andım. Muhteşem bir derleme yapmışsınız. Emekli Milli Eğitim Müfettişi olan eşim de okudu. Yorum kutucuğunu bulamadım. E-posta adresiniz yoktu. Bu yöntemle yazmayı düşündüm.
      Yüreğinize, kaleminize sağlık. Her yeni paylaşımınız yeni bilgilerle yenilenmek , düşünmek, kendimizi sorgulamak benim açımdan.
      Selam ve sevgilerimizi iletiyoruz.

      Sil
  3. Zeytin Ağacı dizisini izlemedim fakat dizide konu edilen Aile Sisten Dizimi konusunu kaba hatlarıyla biliyordum. Yazınızı okuduktan sonra etraflıca araştırmak imkânım oldu. Sanırım Hellinger adında eski bir Alman rahip bu uygulamayı ortaya atan kişi. Açıkçası ben pek tatmin olmadım. Bir nevi plasebo etkisi yaratan bir uygulama. Sevginin iyileştirici bir yönü var. Bazıları değişik dinlerdeki ritüellerle bundan yararlanıyorlar. Sözgelimi Cübbeli Ahmet de karşısındaki topluluğa falanca ayeti güneş battıktan sonra kırk sefer okursanız dileğiniz gerçekleşir diyor. Onu dinleyen topluluk ona hipnotize olmuş gibi inanıyor. Şamanların, Afrika kabilelerinin bu tür değişik ritüelleri var. Siz bu uygulamadan mutlu olduysanız sevindim tabii. Fakat bu işi artık hemen her psikolog yapıyor ve iş iyice ticarete dökülmüş. İzmir'e gelmenize sevindim ayrıca. Sağlıkla kalın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırmacı kişiliğinizi, soran, sorgulayan yapınızı biliyorum. Ağaç Ev Sohbetlerinde detaylı yazılarınızı, eleştirilerinizi hatırlıyorum. Ancak bu konuda fikirlerinize katılmadığımı söylemek isterim.
      İNSAN ile ilgili her konu, her araştırma, her arayış ve yeni gelişmeler her zaman ilgimi çekmiştir. Farklı görüş ve düşünceleri tanımak, anlamak amacıyla ılımlı yaklaşırım, zaman içinde tanımaya , anlamaya çalışırım. Ön yargısız,
      objektif yaklaşımların insanları belli noktalarda buluşturacağına inanıyorum.
      Günümüz toplumlarında insanın yalnızlığı, psikolojik, sosyal ihtiyaçları, arayışları giderek başkalaştı. Haklısınız; her alanda olduğu gibi bireyin seçici olması lazım. Yoğun bir güvensizlik ortamında doğru adresi bulmak gerçekten zor.
      Akıl-mantık-duygu üçgeninde, deneyimlerin ve güvenilir yol göstericilerin ışığında, belli bir zaman içinde, ne istediğimizin bilincinde olarak anlamlı sonuçlara ulaşabiliyoruz.
      Gerçekten çok farklı iki gün yaşadım ve o ortamda bulunmak bana iyi geldi. Belki hayatın koşturmacası içinde
      "kendimize zaman ayırmak, yeni insanlarla tanışmak, yeni gelişmeleri izlemek, kendimizi sorgulamak, görüş alışverişi yapmak... "
      Ben bütün bunları yaşadım ve içtenlikle paylaşma ihtiyacı duydum...
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  4. bu aile dizimini ben de zeytin ağacı adlı dizide duydum ilk. bir yazıda anlatırsınız belki bize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytin Ağacı dizisini ilk fırsatta izleyeceğim sevgili Derin. " Aile Dizimi" hakkında çok şey duyup okumuştum. Ama ilk kez uygulamalı, yüz yüze bir programa katıldım. Yeniden Doğuş Akademisi çok değerli hocalarıyla Urla Zeytinalanı'nda bir seminer düzenlediler. Çalışma yerinin yakınımızda oluşu katılımımı kolaylaştırdı.
      Bu kısa yazımda çok detaya girmeden izlenimlerimi anlatmaya çalıştım. Bir başka yazıda devam edebilirim elbette.
      sevgiyle.

      Sil