Bu Blogda Ara

1 Oca 2024

BİR YENİ YIL DÜŞÜ...





Sabaha karşı bir düş gördüm annem ;

Elimde kocaman bir sepet,

Gökyüzünde yıldız topluyordum

Bir çiçek bahçesi gibi

Mavi beyaz umut gibi, düş gibi...

Çocuklar vardı dört bir yanımda,

Aydınlık yüzlü, ışıl ışıl gözlü çocuklar

Yağmur yağıyordu ötelerde

Biz pamuk şeker gibiydik bulutların üstünde 

Ay gülümsedi ta uzaklardan 

Aydınlık bir dünyada, yer gök bir arada 

Her yer pırıl pırıl, ışıl ışıl 

Salıncaklar kurduk gökyüzünde 

Hayallerimizde sallandık yılların ötesine 

Anılar topladık kucak kucak, koyduk sepetimize

Paylaştık, elimizde avucumuzda ne varsa 

El verdik, omuz verdik birbirimize;

Bazen düştük ağladık, bazen güldük zıpladık.

Duygular karıştı birbirine...

Bin yıl yaşamış gibi, yorgun, hüzünlü eski bir yıl,

Bastonuna dayanmış , geçip gitti yanımızdan

Ardından gelen yeni bir yıl, yeni  doğmuş bir bebek gibi

Sessizce girdi kapıdan

Çiçekler, kuşlar, yıldızlar arasından...

Dünya uyandı yeniden

Yer gök karıştı birbirine ;

Yeni güzelliklere, değişimlere, umuda barışa, mutluluğa

Merhaba dedik,

İnsanlığa, hoşgörüye, güvene kucak açtık.

Omuz omuza, kol kola, el ele verdik,

Gönüllerden gönüllere akıttık sevgileri, özlemleri,

Dünya yüz yıllık masalsı bir uykudan uyandı sanki ...

Koca bir yeni yıl düzenlendi yeniden ;

Taşıdık onu ta uzaklardan umutla, istekle

Yarınlar bizi bekliyordu, 

Gökyüzünden yeryüzüne indik usulca,  umutla...


Makbule ABALI

31 Aralık. 2022 Urla 

***************************************

Not: İki  yıl, bir gün önce yazmıştım bu şiiri. Bugün 1 Ocak 2024.

Aynı şiiri çok küçük değişikliklerle bu yıl yayınlamayı düşündüm. Hayat inişli çıkışlı, sürprizlerle dolu. Mücadele etmeyi bilmezsek, zorluklara karşı dirençli olmazsak, kolayca pes edersek; kendimize bile yenik  düşmez miyiz ? 

 Önce kendimize inanarak, güvenerek; değişime, gelişime hazır olmak, sınamak, daha çok çalışmak zorundayız.  Düşlerimizi gerçekleştirmek belki zor, ama imkânsız değil. Neden olmasın...?  

 M. Abalı.

1 Ocak 2024 Urla






 

41 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Kısacık sevimli yorumuna çok teşekkür ederim Murat. Bu sade, öz anlatımından beğendiğini anladım. İyi yıllar diliyorum.

      Sil
    2. Çok güzel bir şiir yüreğine sağlık Makbule Ablacığım ❤️

      Sil
  2. Harika bir şiir...Çok beğendim. Yüreğinize, beyninize, kaleminize sağlık olsun Makbule Hanım.
    Sizin de yeni yılınız kutlu olsun. Sağlıklı, mutlu seneler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimden geldiği gibi yazıyorum. Ne güzel dileklerle beğeninizi dile getirmişsiniz. Gönülden dileklerinizin gerçekleşmesini dilemek istedim ben de,
      Sevgiyle..

      Sil
  3. Merhabalar.
    Bu güzel düşün gerçek olması dileğimle birlikte yeni yılınızı kutlar;sağlık, sıhhat ve afiyetler dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Her ülkede, her toplumda yaşanan bazı gerçekler insanın içini acıtıyor. Daha iyi, daha güzel şeylerin gerçekleşmesini bekliyor ya da umuyoruz.
      Çocukların dili öyle yalın, duru ve sade ki bazen onların hayalleriyle duygularımı paylaşmak istiyorum.
      Yeni yılda sağlık, huzur ve öfkesiz bir toplum diliyorum öncelikle. Eşinize ve size ailece iyi bir yıl dileğimizi iletiyoruz.
      Selam ve saygılar.

      Sil
  4. Çok müthiş bir şiir açıkçası etkilendim.🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısacık ama sıcacık bir yorum. Çok teşekkür ederim. Okumayı da, yazmayı da çok çok seviyorum. Her türde yazıyla duygularımı, gördüklerimi, yaşadıklarımı paylaşmak beni mutlu ediyor. Adeta terapi gibi.
      Duyarlılığınıza çok teşekkür ederim.
      Bloglarda yeni bir arkadaş tanımakla çok mutlu oldum.
      Sevgiyle.

      Sil
  5. İnanılmaz güzel. ❤️ Sizin şiirlerinizi pek seviyorum çok samimi ve içten hissettiriyor insana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünceniz beni mutlu etti. Çok teşekkür ediyorum. Bir amatörün duygu paylaşımları.
      Güzel günler, yıllar diliyorum.

      Sil
  6. Samimi, içten, sıcacık bir şiirdi. Tıpkı resimdeki çiçekler gibi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen duygularımı yansıtmaya çalıştım. Fotoğraflar cep telefonumla çektiğim fotoğraflar. Evimizin önündeki küçük bahçemizin görüntüsü.
      Sevgiyle.

      Sil
  7. Bazen kurduğumuz o düşlerin gerçekleşmesini nasıl da isteriz. Giderek zorlandığımız bir dünyada bir tutam huzur serpmek istedim yüreklere. Başarabildiysem ne mutlu bana.
    Aydınlık, güzel yarınlara.

    YanıtlaSil
  8. Yüreğinize, kaleminize sağlık...Şiiri, düz yazıyı daha çok okuyorsam da, tercih etme sebeplerimden biri daha anlam buldu, az söz çok mana... Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüş ve düşüncenizi ne güzel, incelikli bir yorumla aktarmışsınız.Çok teşekkür ederim. Şiir, öykü, anı... Yazmayı çok seviyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  9. artık yeni yılınız yeni yerinizde daha keyifli geçer :)

    YanıtlaSil
  10. Zamanla insan her yere uyum sağlıyor. Her yerde iyi ve güzel insanlar bulunuyor. Tabii " Eskimeyen Dostlar" da hiç unutulmuyor.
    Yeni yıl iyilikler ve güzelliklerle gelsin.

    YanıtlaSil
  11. Yanıtlar
    1. Tek sözcükle öyle harika bir yorum ki Hüseyin Hocam, inanın kendimi yıldızlı pekiyi almış öğrenci gibi hissettim. Aslında şiirlerimi, yazılarımı, anılarımı hep yoğun duygularla amatörce yazıyorum.
      Çok teşekkür ederim.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  12. Merhaba anneanne ben lina bende şiirini okudum çok güzel olmuş ellerine sağlık çok kısa olsa da bence çok emek var bu sözleri bulmak için çok güzel bir şiir olmuş seni çok seviyorum 🌺🌿❤️😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için gerçekten büyük sürpriz oldu canım. Sanırım böylece 2024 yılında bir blogda "ilk yorum" unu yapmış oldun. Böylece benim de en küçük izleyicim oldun, mutlu oldum.
      Gelecekte sizlerin çok daha anlamlı şiirler yazacağınıza inanıyorum. Yoruma emoji bırakmayı senden öğreneceğim.
      Ben de sizleri çok seviyorum Linacım.

      Sil
  13. Merhaba anneanne ben lina bende şiirini okudum çok güzel olmuş ellerine sağlık çok kısa olsa da bence çok emek var bu sözleri bulmak için çok güzel bir şiir olmuş seni çok seviyorum 🌺🌿❤️😘

    YanıtlaSil
  14. Mis kokulu nergisler gibi bir sene diliyorum, huzurlu, sağlıklı, mutlu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokuların insan yaşamında ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Anlamlı dileğe ben de içtenlikle katılıyorum.
      Sevgiyle.

      Sil
  15. Yeni yılınız kutlu olsun. Nergis çok severim. Şiir de çok güzeldi 🩷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nergis benim için de farklı bir çiçektir. Henüz ısınmamış ortamlarda da açabilen bir kış çiçeği.
      Ben de, umudumuz tükenmesin diyerek Yeni yılı kutluyorum. Teşekkür ederim.
      Sevgiyle.

      Sil
  16. ayyy bu dediklerin gerçek olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileklerim , bir bakıma hepimizin sesi, çığlığı sevgili Derin.
      Umarım çoğunluğun sesi duyulur ve dileklerim gerçekleşir.
      Sağlıklı günler, yıllar...

      Sil
  17. Evet neden olmasın değil mi :)) bazı yerlerin altını çizer gibi okudum yaralarıma dokundu biraz umarım şifalandırır ne güzel yazmıssınız hep yazın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen insanın içini ısıtan yorumlar vardır. Bir insanın uzaklarda bir başka insana, onu hiç tanımadan yazdıkları görünmez bir köprü oluşturur arada. Bir dokunuş, bin dokunuş oluşturur, uzar gider.
      Çok teşekkür ederim...

      Sil
  18. Geçmiş te olsa iyi yıllar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günler, haftalar, aylar, mevsimler geçse de iyi dilekler her zaman kabul görür değerli arkadaşım. 2024 'ün henüz ikinci günü.
      Yüreğim pır pır ediyor bazen. İçimden hepimiz için iyi şeyler dilemek geliyor.

      Sil
  19. Dünya, insanlık ve tüm canlılar için güzel bir yıl olur umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu içten dileğinizin , hepimizin ortak dileği olduğuna ( belki de olması gerektiğine demeliydim. ) inanıyorum.
      Güzel günlere- yıllara umutla...

      Sil
  20. harika dizeler, nice umutların gerçeğe dönüşmesi dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senden bu yorumu almak mutluluk verici sevgili Bahar. Üstelik büyük depremin acısını derin bir biçimde yaşamış bir insan olarak, her şeye rağmen...
      Aynı güzel dilekle, umutla...

      Sil
  21. Sevgili öğretmenim, her biten bir yılın ardından , biten bir yıla ben bir hediye verirken gelen yeni yılda bana bir hediye veriyor aslında. Sizinle geçen ve sizinle geçireceğim bir hediyeleşme bu. Sizinle geçirdiğim bütün güzellikleri emanet ederken geçmişe , gelecekte sizinle geçireceğim bir hediye emanet edip bırakıveriyor avuçlarıma. İki taraflı bir mutluluk bu , yeni bir yılımız hoşgeldi öğretmenim:-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel görüşlerine çok teşekkürler sevgili Çağrı. Dün yanıtlayamadığım yorumlara sabahın bu erken saatinde bakınca-biriktirerek okuduğun yazılarımda- incelikle, emekle yazılmış birkaç yorumunu gördüm.
      "Çam sakızı Abalı armağanı" minik hediyeler vermek beni de çok mutlu kılar: Önümüzdeki 365 gün, 52 hafta, 12 ay sana olabildiğince mutluluk, başarı, huzur taşısın. İyilerle, iyiliklerle, güzelliklerle karşılaştırsın. Bu yıl artık yıl biliyorsun. Şubat ayı 29 gün.

      Sil
  22. Işıl ışıl pırıl pırıl bir yıl olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileriz pırıltılar birkaç günle sınırlı kalmasın, her yöreye yayılsın.
      Sevgiyle, umutla.

      Sil