Bu Blogda Ara

29 May 2023

BEYAZ GÜVERCİN

 


Süzülüp mavi göklerden yere doğru

Omuzuma bir beyaz güvercin kondu

Aldım elime usul usul okşadım

Sevdim, gençliğimi yeniden yaşadım

Bembeyazdı tüyleri, öyle parlaktı

Açsam ellerimi birden uçacaktı

Eğildim kulağına; dur, gitme dedim

Hâreli gözlerinden öpmek istedim

Duydum; avuçlarımda sıcaklığını

Duydum; benden yıllarca uzaklığını

Çırpınan kalbini dinledim bir süre

Ve uçmak istedim onunla göklere


Ümit Yaşar OĞUZCAN

( Resim. İnternet'ten )

10 yorum:

  1. Ben de uçmak istedim bir an için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen ben de öyle hayal ederim. Öyle şarkılar, şiirler de vardır. Belki teknoloji bir gün hayalleri gerçek kılar.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. Şiir olarak da, şarkı olarak da çok sevdiğim dizeleri burda görmek sevindirdi beni. Uzun zamandır okumamıştım. Teşekkürler Makbule Hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu içten yoruma ben de sevindim. Bazen gözlerimizin, ruhumuzun dinlenmeye ihtiyaç duyduğu anlar oluyor. Bir barış ülkesinde bembeyaz bir güvercin olmak...
      Sağlıkla mutlu yarınlara.

      Sil
  3. Güzel bir şiir. Paylaşım için teşekkürler Makbule Hocam. Selam ve saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Barışı, güzel bir dünyayı, doğadaki canlıları konu eden şiir ve yazıları ben de seviyorum Hüseyin Hocam.
      Yorumunuza teşekkürler.

      Sil
  4. ah ne güzel ne naif :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzellikler hayatı anlamlı kılıyor, renk katıyor.

      Sil
  5. Deniz kıyısına gidip geldim okurken. Seyrettim bir anlıkta olsa uçan kuşları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın akışı içinde bazı şeyler en sıkıntılı anlarda bile insanları rahatlatıyor, huzur veriyor. Doğanın içinde olmak, kuşları, çiçekleri gözlemek gibi. Hele beyaz güvercinler, martılar...
      Farkındalığınız daim olsun.

      Sil