Bu Blogda Ara

2 Haz 2016

YAZ SICAĞI...



Baharın ardından yaz da geldi. Sanki bu yıl mevsimler ardı ardına çok hızlı gelip geçiyor. Biz insanlar hep öyle deriz belki de. Beklentilerimize göre bazen her şey çabuk gelip geçer. Ya da bekleriz  günlerce gecelerce... Ömür törpüsü gibi geçer zaman... 
Bu yazın çok sıcak geçeceğini dile getiriyor uzmanlar. Dünyanın dengesi değişti. Mevsimler de sanki bu  düzensizliğe ayak uydurdu. Zamansız soğuklar, zamansız sıcaklar yaşanıyor mevsim geçişlerinde...

Baharı ünlü şairlerin şiirleriyle uğurlamıştık. Yaz'a da gene ustaların şiirleriyle merhaba demek geldi içimden:

ÖMÜR DEDİĞİMİZ NEDİR Kİ?

Ömür dediğimiz nedir ki?
Çay bardakta
Soğuyana dek geçen zaman
Çayınız bardakta soğumadan 
Tadıyla için hayatı
Soğutmadan sevgileri
Soğutmadan sevdaları
Soğutmadan dostlukları
Yaşayın doyasıya
Seviyorsanız koşun ardından 
Beş dakika bile duracak zaman yok
Kırmadan, incitmeden 
Sevin insanı
Kırmaya zaman yok
Çayınız bardakta soğumadan
İçin çayınızı hayat geçiyor
Yaşamamak yüreklere zarar...

                          Can YÜCEL



TOPRAĞA DÜŞEN

Ona "Haydi
Savaşa" dediler
Başkaca bir şey 
Söylemediler

Aldılar köyünden
Davulla, zurnayla
Geride üç çocuk
Bir eş ve bir ana

Eline bir silah
Tutuşturdular
Ve karşılaştı
Düşman ordular

Vurulup düştü
İlk çatışmada 
Göğsünde bir oyuk 
Üç delik alnında 

"Ey bu topraklar için
Toprağa düşen"
Bir karış toprağın 
Var mıydı yaşarken?

                 Ataol BEHRAMOĞLU


TARANTA BABU'ya Beşinci Mektuptan bir bölüm

Yaşamak ne güzel şey
Taranta Babu
Yaşamak ne güzel şey...
Anlayarak bir usta kitap gibi
Bir sevda şarkısı gibi duyup
Bir çocuk gibi şaşarak YAŞAMAK
Yaşamak:
Birer birer ve hep beraber
İpekli bir kumaş dokur gibi...
Hep bir ağızdan
Sevinçli bir destan
Okur gibi YAŞAMAK...
                           Nazım Hikmet RAN






22 yorum:

  1. Şimdiden yanıyorum ben :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz aşırı sıcaklar başlamadı ama insanları bunaltan başka etkenler var.

      Sil
  2. ne güzel anlatımlar.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın içinde her şey iç içe. Olumlu- olumsuz, iyi- kötü gibi
      Her şey değişken, tıpkı mevsimler gibi...
      Sevgiler.

      Sil
  3. Sana da merhaba canım şiirlerde resimde çok güzel yaşamda mevsimler gibi hepsini yaşatıyor insanlara .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Şiir her zaman insanın gücünü tazeleyen bir şey diye düşünüyorum. Yaşam da çoğu kez mevsim geçişleri gibi. İçinde her tür duyguyu, değişimi barındırıyor.

      Sil
  4. Canım öğretmenim
    Bazen balkonda etrafımı seyrederken gökyüzüne takılıyor gözlerim. Dalıp gidiyorum eğer bulutlar varsa. Biraz hava esintili ise ne kadar da hızlı hareket ediyorlar. onlar öyle tepemizde hareket ederken bizim hareket etmememiz tuafıma gidiyor.Zaman her iki taraf içinde aynı halbuki.Tek fark onlar zamanı şekil değiştirerek yaşarken biz ömrümüzün geçmesi ile yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki insanlar da izlendiğinde aynı hareketlilik gözlenecektir sevgili Çağrı. Hiçbir şey doğada tam durağan değil. İyi ki değil. Ömür akıp giderken biz de neler yapıyoruz, neler gerçekleştiriyoruz. Ama bazen yavaşlıyoruz, bazen hızlanıyoruz, tıpkı mevsimsel geçişler gibi...
      Sevgiyle.

      Sil
  5. Üşüyen bir yapıya sahip olduğum için baharın ve özellikle de yazın gelişine en çok sevinenlerden biriyim. Sıcakla aram hep iyi olmuştur, şikayet etmem.
    Haklısınız, gerçekten de mevsimler, haftalar, günler, hatta saatler çabuk geçiyor. Çocukken bayramları nasıl heyecanla beklerdim mesela. Hele bayramın gelmesine birkaç gün kala günler geçmek bilmezdi sanki. Şimdi bayramlar benim için ne çabuk gelip geçiyor. Sanırım anlam yüklediğimiz güzellikler değer kaybetmeye başladıkça böyle oluyor. İnsanoğlu da aynı mevsimler gibi değişiyor. Dengemiz bozuldu. Dünyanın da öyle. Dolayısıyla bu dengesizlik mevsimlere de yansıyor. Dilerim yağmurlar yağar, kuraklık olmaz. En büyük endişem susuzluk çünkü. Kurumuş her ağaç, kuruyan her göl son bulmuş bir hayat demek. Onlarında ruhu var elbet.
    Şiirlerin her biri ayrı güzel. Ve Can baba...Şiirlerini her okuduğumda bu adama biraz daha aşık oluyorum :) Her şey ama her şey için teşekkürler. Bu arada selam vermeyi unuttum. Merhaba güzel öğretmenim.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Ben de sıcağı soğuktan daha çok benimseyip kabullenenlerdenim.
      Güneyde, ünlü yazarımızın "Sarı sıcak" dediği aşırı sıcaklara bile alışıyoruz bazen. Neyse ki kurtarıcı olarak yaylalar var.
      Doğru, "Anlam yüklediğimiz güzellikler değer kaybetmeye başladıkça" zaman algısı da değişiyor insanda.Her olumsuzluk dengemizi altüst ediyor.Dünya barışla, umutla güzel.
      Doğa da kendini yenilemeye çalışıyor sanırım. Bu yıl kar yağışlarının azlığı nedeniyle yaylalarda da sular azalmış. Dilerim, ürkütecek boyutta olmasın. Kuruyan ağaçlar da duygusuz, ruhsuz, duyarsız insanlar gibi değil mi?
      Ustaların şiirleriyle düşünceleri aktarmak bana da iyi geliyor. Çok sevdiğim üç ünlü şair.
      Yazıyla aktarılmasa da o yürekten selamı, içtenliği ben hissediyorum zaten. Asıl ben çok teşekkür ederim.
      Sevgiyle...

      Sil
  6. Harika şiirlerle ne güzel bir 'yaza merhaba' demişsiniz..Ataol Behramoğlu'nun ilk kez okuyorum bu şiirini..her biri çok güzel. Hayata dair esin dolu ne güzel tespitler.. Güneş içimizi ısıtsın, ruhumuzu beslesin..açmışken toplayalım güneşi içimize..yağmurun da, rüzgârın da, güneşin de yeri ayrı. Bize hepsi lâzım :)) şikayetçi değiliz..armağansa yaşamak, armağanımızı daima şükranla bağrımıza basalım değil mi ? :)

    Teşekkürler Makbule Öğretmenim. Güzel bir yaz sizinle olsun. Size ve ailenize en içten sevgiler ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın, sizin yorumunuz da şiir gibi geldi bana.
      Doğru Ataol Behramoğlu'nun çok bilinen bir şiiri değil bu. Ama anlamı ne kadar zengin değil mi? Mersin'e bir şiir gününe geldiğinde kitaplarını da imzalamıştı."Beyaz ipek gibi yağdı kar" adlı kitabından.
      Haklısınız; güneş, yağmur, rüzgar, bulut, hepsi biz insanlar için. Yeter ki yararımıza olsun ve zamansız olmasın.
      Özgürce soluk alabilmek en güzeli tabii.
      Asıl ben teşekkür ederim. Hepimiz için yaşanabilir bir yaz olsun.
      Yeni yuvanızda ailenizle birlikte sağlıklı, huzurlu, mutlu nice mevsimler-yıllar diliyorum.
      İçten selam ve sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  7. Her mevsimi severim. Her mevsimden de mutlu olmayı yeğlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her mevsimi kendi özellikleriyle sevip mutlu olabilmek ne güzel. Benim de sevmediğim mevsim yoktur. Ama daha az, daha çok
      sevmek ayrı bir olay diye düşünüyorum. Bahar farklı geliyor bana.

      Sil
  8. Sevinçli bir destan okur gibi yaşamak; 'Ey bu topraklar için toprağa düşen,bir karış toprağın var mıydı yaşarken.''Yaşamamak yüreklere zarar.' ANLAYANA. Ellerinize ,yüreğinize sağlık çok etkilendim epeydir okumamıştım,iyiki var olmuşlar iyi ki Ataol B. yaşıyorr.Uzun yıllar yaşasın her değerli insan gibi,içimize su serpsinler,yoksa yürekler yangın yeri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirlerde can alıcı noktalara değinmişsiniz.Fark etmek ne güzel.
      Ben de şiirle rahatlayanlardanım. Duyarlı olmak, uygun tepkiyi vermek, duygularını dile getirmek... Özlenen, beklenen.
      Yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Sevgiler...


      Sil
  9. her üç şiirde de harika, paylaşıp hatırlattığınız için çok teşekkürler. zamanın içinde kaybolmadılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten değerli şeyler zamanın akıntısına sürüklenip kaybolmuyorlar.Bu şiirler de giderek daha çok değer kazananlardan. Şiir sevenleri gördükçe ben de çok mutlu oluyorum.
      Teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  10. Çok sıcakla aram hiç iyi değildir, :(( of of...ama çaresiz katlanacağız:( şiirlerin hepsi çok güzeldi. Kalemine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O rahatsız edici sıcakların olumsuz etkisini azaltacak güzel şeyler olsun hayatımızda. Dilerim şiirsel bir geçiş olsun yaza.
      Teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  11. çok kıymetli paylaşımlarınız..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ben de aynı düşüncelerle maviye iz süren'in sayfalarında geziniyorum.

      Sil