Bu Blogda Ara

12 Mar 2023

AHMED ARİF'TEN DİZELERLE...



Terk etmedi sevdan beni
Aç kaldım, susuz kaldım 
Hayın karanlıktı gece, 
Can garip, can suskun,
Can paramparça...
---------------
Öyle yıkma kendini,
Öyle mahzun. öyle garip 
Nerede olursan ol,
İçeride, dışarıda, derste, sırada,
Yürü üstüne üstüne
Tükür yüzüne celladın,
Fırsatçının, fesatçının, hayının... 
Dayan kitap ile,
Dayan iş ile 
Dayan rüsva etme beni.
------------- 

Seni anlatabilmek seni,
İyi çocuklara, 
Kahramanlara 
Seni anlatabilmek seni 
Namussuza, halden bilmeze,
Kahpe yalana.
Ard arda kaç zemheri 
Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu.
Dışarıda gürül gürül akan bir dünya...
Bir ben uyumadım,
Kaç leylim bahar, 
Hasretinden prangalar eskittim...
------------

Haberin var mı taş duvar?
Demir kapı, kör pencere,
Yastığım, ranzam, zincirim,
Uğruna ölümlere gidip geldiğim,
Zulamdaki mahzun resim,
Haberin var mı?
--------------
Dağlarına bahar gelmiş memleketimin...

Ahmed ARİF




12 yorum:

  1. Bu yıl baharı bile hissedemedik sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Beynimiz, yüreğimiz, bedenimiz tek noktaya odaklandı haklı olarak. Her yıl baharı dört gözle beklerdim, inanın bu yıl sanki geç fark ettim gelişini. Doğa da dengesini ayarlamaya çalışır gibi sanki. Bademler çiçek açtı ama soğuklar devam ediyor.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. Hoş gelsin bahar! Ama biraz da yağmur getirsin:)
    Sevgiler Makbule Hanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevsimler de, iklimler de değişti, insanlar gibi. Belki de o yüzden böylesine uyumsuzluklar yaşanıyor. Doğanın yeşermesi için yağmura, kara ne kadar ihtiyaç var değil mi?
      Bazı yörelerde ağaçlar çiçek açtı. Zamansız soğuklar kötü olacaktır.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. "Ahmed Arif'ten dizelerle " diyerek birkaç şiirinden derleme yaptım. Hepsi etkileyici. Teşekkürler.

      Sil
  4. Çok güzel bir şiir. Duyguları içtenlikle dizelere dökmüş şair. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadığı günleri, yılları dile getirmiş şair. Birkaç şiirinden aralarda bölerek dizeler seçtim. Her biri öyle güzel ve anlamlı ki bir bütün oluşturdu. Hayatın içinden bir seçki gibi.
      Teşekkürler.

      Sil
  5. İnsanın memleketinin dağlarına bahar gelip de, bu baharı yaşayamamaktan daha acı ne olabilir ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel ülkede ne yazık doğayı da koruyamadık; Yeşil alanlara beton binalar diktik, ağaçları kökünden kestik, rant uğruna termik santrallerin kurulmasına izin verdik, denizleri kirlettik, pek çok canlının neslini yok ettik. Zengin madenlerimizi başkalarına devrettik, dere yataklarına siteler yapılmasına izin verdik.
      Sonuçta doğa bile isyan etti, mevsimler birbirine karıştı. Baharları yaşayamadan iliklerimize kadar bir başka kışa yenildik. Yağmur, sel, dolu, soğuk, gümbür gümbür bir deprem perişan etti hepimizi.
      Bir başka bahara ertelendi yarınlar...

      Sil
  6. Merhabalar.
    Maalesef insanlar bir meselenin üstüne üstüne yürümekten korkuyorlar. Neden mi? Meselenin pisliği üzerime sıçrar diye.
    Paylaşım için teşekür ederim. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  7. Çok uzun yıllar öncesinden yazılmış özdeyişleri, yazıları, şiirleri okuyorum zaman zaman. Neden bu kadar yalnız ve korunmasız bırakılmış insanoğlu? Adeta terk edilmiş, susturulmuş kimi zaman, görmezlikten, duymazlıktan gelinmiş.
    Keşke belli ölçütler içinde, kimseyi aşağılamadan, hakaret etmeden, azarlamadan sadece doğruları, yalnızca gerçekleri dile getirebileceğimiz "Halk Kürsüleri" olabilseydi. Dinleyebilen, anlayabilen, algıladığını doğru yorumlayabilen bilge insanlar olsaydı. Herkes danışabilse, tarafsız, "gerçek danışmanlar" iletişim sağlayabilselerdi. "kral çıplak" diye bağırmak sadece masallardaki çocuklarla sınırlı kalmasaydı. Hak, hukuk, doğruluk, dürüstlük, vefa, insanlık gerçek değerlerini bulsa, insan olduğumuzu unutmadan insan yerine konabilseydik.
    Ben teşekkür ederim.

    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil