Bu Blogda Ara

29 Mar 2023

BİR SAYFA KAPATMAK... BİR İNSTAGRAM HESABININ ÇALINMA ÖYKÜSÜ...

 


Mevsim bahardı ama hava soğuktu. Bu yıl kış mevsimi  daha uzun, daha mı soğuktu yoksa bizler mi öyle sanıyorduk? Yüzler donuk, yürekler buz kesmiş , kafalar karmakarışık... 6 Şubatın, o kara günün acısı henüz tazeyken başka sıkıntılar da eklendi bitmemiş hüzünlere. Bu arada  doğa yeniden doğuşa, yeni bir  değişime hazırlık yapıyordu; Önce bembeyaz çiçekler belirdi kuru dallarda, sonra çiçekler tomurcuklara dönüştü, yeşil yapraklar eşlik etti onlara...

Güven, insanlık, dostluk, vefa, sabır, iyi niyet baş tacı edilmişken, her yönden yaralı insanlar adeta dört kolla umuda sarılmışken fırsatçılar belirdi meydanlarda. İnsanların hoşgörüsünden, vicdanlarından, iyi niyetlerinden vurdular acımasızca. İnsanları yıldırmak, pes ettirmekti kötülerin amacı. Güvenle güvensizlik, yalanla dürüstlük, şeffaflıkla kaypaklık, açık yüreklilikle aldatmaca kıyasıya dövüştüler yalan dünya arenasında. 

İnsanları yıldırmak, pes ettirmekti kötülerin amacı. Kötüler denetlenemeyince iyiler de kaygılandılar. Pes etmek değildi düşünceleri ama beton gücüyle, kaba güçle değil, beyin gücüyle, akılla, bilimle, mantıkla kazanmayı yeğlediler. Bir zamanlar ekilen iyilik tohumları henüz çürümemişti. Ancak yüksek teknoloji çağında bile insani duygulardan yoksun robotlarla nasıl muhatap olabilirsiniz? 

Adeta kocaman bir arenadasınız. Elinizde sizi koruyabilecek en basit bir savunma aracı yok. Sayfanız çalınmış: Kimliksiz, kişiliksiz durumda, haksız, yalan ve ahlakça düşük iddialara karşı durmanız bekleniyor. Neden, nasıl, kime ya da kimlere karşı mücadele edeceksiniz? Karşınızdaki düşman bile belli değil. Sahte adlarla, sahte kimliklerle bir dolandırıcılar çetesi güya sizin adınıza, kendi çıkarları doğrultusunda mesajlar yolluyor. Delikten deliğe girebilen canavarlarla karşı karşıyasınız. 

19 Mart günü İnstagram hesabım çalınmış. "Şikayet sayfasına gidin, hakkınızda şikayetler var" deniyor. Önce hiç aldırmadım, sonra farklı mesajlar geliyor. Eşime de gösterdim. Yılların güveniyle kopmaz bağlarla bağlanmışsanız  kuşku bile duymuyorsunuz. Arkadaşlarım, dostlarım dört koldan yardımcı olmaya çalışıyorlar. Yapılması gereken her şey yapılıyor. Karakola dahi başvuruyoruz. Tüm içtenliğimle belirtmek isterim; yıllarca emekle, çabayla oluşan bir hesabı kurtarma isteğinden çok izleyicilerden yanılıp aldananlar olur mu kaygısına düştüm. Hesabı kurtarmak değil, kapatmak istedim. Henüz onu da başaramadık. 

Sanal ortamda milyonlarca insanla iletişim kurmaya çalışan kurumlar yeterince önlem almıyorlar mı acaba? Sayfanıza bile giremeden, gerçek adınızla yeni bir şifre alamadan bekliyorsunuz. Oysa Gizli Hesaplar adıyla açılan hesaplarda bile ne çok aksayan şeyler var. Yıllarca huzur, güven, sevgi, saygı, vefa, dürüstlük, onur peşinde yaşamını sürdürmüş bir insan, bütün bu değerlerin tam tersi kin, öfke, saldırganlık, dolandırıcılık, sahtekarlık arenasında bocalıyor, yorgun düşüyor, bağışıklık sistemi altüst oluyor. Bu kaypak ortamda ben donanımlı değilim. 

Bir sayfa kapandı. Gereken önlemler alınmazsa belki bin sayfa daha kötü amaçlarla kullanılabilir. Ama kırılan gönüller, haksız yere incinen insanlar, kaybolan güvenler, yitirilen dostluklar kolay kolay geri gelmez. Bir fırtına her şeyi önüne katıp götürür ama enkaz kaldırmak, yeniden inşa etmekten çok daha zordur. Yılların emeğini silip yok eden kara sayfalar böylece daha da çoğalmaz mı? 

İnstagram hesabım artık kapansın istiyorum.  Yıllardır gölge düşürmemeye özen gösterdiğim "Eğitimci" kimliğimle bu yaratıklarla savaşmak istemiyorum.

Her şeye rağmen arayan, soran, ilgilenen, öneriler getiren güzel insanlara sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum.

Makbule ABALI

29.03. 2023


14 yorum:

  1. Geçmiş olsun… Az evvel İlkay’ın blogunda da benzer bir durumla ilgili yazı okudum. İnsanların daha ne kadar alçalıp kötü kalpli olabilecekleri konusunda daha da çok şaşırıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazılarınızdan tanıyorum, siz de naif ve duygulu bir insansınız. Sanırım dumanlı havayı seven, acıların üstüne acımasızca saldıran, yardım etmek için değil, kişisel kazançları için hoyratça yol alan kötüler, dünyamızda giderek çoğalıyorlar.
      Ben arkadaşlarımı mağdur etmemek için sayfanızda, hikayelerinizde konu edin bile diyemedim. Bu arada hep eşimin telefonunu kullandım. Ancak her türlü müracaatımızı da yaptık. Adaletin var olduğuna dair inancımı yitirmek istemiyorum.

      Sil
  2. "Damdan düşenler" grubunun bir bireyi olarak birbirimizi iyi anlayacağımız kanısındayım. Sakin, kolay sinirlenmeyen bir insanım. Tepkilerimi düşünerek, kırmadan, incitmeden ortaya koymayı tercih ederim. Ama bu olay beni gerçekten altüst etti.
    Haksızlıklar karşısında her zaman uygun tepkileri gösteririm. Ama kime karşı neyi, nasıl savunacaksınız? Gulliver Devler Ülkesinde öyküsünü düşündüm. Zaman oldu, Cervantes'in Don kişot romanındaki yel değirmenleriyle çaresiz savaşı geldi aklıma.
    Beni yıllardır tanıyan arkadaşlarım bu saldırının benden gelmediğini anlamışlar ama aldatılanlar da oldu mu , hala bilgim yok.
    Adımın "mesajı gönderen" olarak anılması bile beni hala nasıl yaralıyor bilemezsiniz. Gönderinizi okuyunca bir kez daha içim yandı. Eski kuşaklardan bir eğitimci olarak "Anlatabilmek ve anlaşılabilmek" benim için çok önemli. Uzun bir yorum oldu. İçim çok dolu.

    YanıtlaSil
  3. geçmiş olsun umarım geri alırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün 10 gün oldu. Paniğe kapılmadan, kimseyi mağdur etmeden yasal yollardan sayfayı kurtarmayı denedik. Bizim bilmediğimiz, aşina olmadığımız dünyalarda belli iş kolları oluşmuş. Sahtekarlığın tavan yaptığı bir ortamda var olmak istemiyorum artık.

      Sil
  4. Merhabalar Makbule Öğretmenim.
    Çok büyük geçmiş olsun dileklerimle birlikte sizin adınıza çok üzüldüğümü ve üzgün olduğumu da belirtmek isterim. Kapalı sistem bri konumu olmayan bu tür platformlarda açılan hesaplar ve yayınlar mutlaka risk altındadır. Yazılım olarak ne kadar güvenlik önlemi alırsanız alın hackerlerin kıramayacakları kapı yoktur.

    Bu tür platformlar güvenlik için kullanıcılarına iki aşamalı güvenli bir giriş yolu öneriyor. Hesap adı ve şifrenizi girdikten sonra telefonunuza mesajla bir kod gönderiyor ve o kodu girmedikten sonra hesabınıza giremiyorsunuz. Ama hackerler doğrudan açık sistem kapılarını kırarak kaleyi içerden fethediyorlar.

    İnstagramla ilgili hiçbir deneyimim olmadığı için size bu konuda önerebileceğim bir yol yok. Ama, bu durumda bile mutlaka yapılabilecek bir şeylerin olabileceğini sanıyorum. Tekrar geçmiş olsun diyorum. İnşAllah en kısa zamanda bu sorununuz çözülür ve siz de rahat bir nefes alırsınız.
    Selam ve saygılarımla birlikte esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Her zamanki yardımseverliğinizle içtenliğinize çok teşekkür ederim. Sanki başıma gelecekleri bilmiş gibi geçen hafta hiç yazmak gelmemişti içimden. Yaşadığımız sürece öğreneceğimiz çok şey varmış.
      Büyük kurumları aradığımızda insan sesi duymadan komut veren seslere bile alışamamışken hiçbir şekilde cevap alamadığınız bir sistemle karşılaşıyorsunuz.
      Katkınıza çok teşekkür ederim
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun. Üzüldüm. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Her şeyin altüst olduğu bir ortamda ne yazık, kötüler de uygun zeminler bularak tüm kötülüklerini, hile ile aldatmaca senaryolarını çekinmeden uygulayabiliyorlar . Haksız ve adaletsiz bir biçimde...

      Sil
  6. geçmiş olsun. fark etmiştim, para ilgili mesajlar geliyordu. yine açabilirsiniz insta da ama mesajlarda link olunca tıklamayınca ele geçiremezler. instada dm den gelen mesajlara tıklamayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagram hesabımın çalındığı 19 Mart gününden bu yana o sayfada hiçbir işlem yapmadım ki. Farkına varan arkadaşlar hemen beni haberdar ettiler, gerekeni yapmaya çalıştılar.
      Haberiniz olsun isterim, bu yorumunuza geç yanıt vermemin nedeni, on kadar yorumunuzun spama düşmüş olması. Yeni gördüm.

      Sil
  7. geçmiş olsun... umarım kurtarabilirsiniz...

    YanıtlaSil
  8. Güven duygusunu tam anlamıyla içine sindirmiş insanlar daha kolay aldatılabiliyorlar galiba sevgili Bahar. Dünyanın her yanında sahtekarlık, düzenbazlık diz boyu maalesef.
    Önce o facianın üstünden çok kısa bir zaman geçmişken kişisel sıkıntımı yazmak bencillik olur diye düşündüm.Sanal ortamda çok büyük bir organizasyon gerekeni yapar diye düşündüm. Ama yanılmışım.
    Gereken her türlü işlemi yaptık. 19 Martta çalınma olayı gerçekleşmiş. Önce 3 gün sonra hallolur denen konu sonra bir hafta olarak açıklandı. Daha sonra birkaç hafta dendi. Sayfama ulaşmak değil, kapatmak istiyorum. O bile henüz gerçekleşmedi.
    Sanal ortamın piyonlarıyla aynı ortamda olamam ben.
    Dostluğuna teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. İkinci yorumunuzu geç gördüm. Ben en çok güven ve iyi niyet duygularımın zedelenmesine üzülüyorum. Tekrar İnstagramda yazma isteğim köreldi. Sadece sayfamı kapatmak istiyorum.
    Ve her zaman vurguladığım gibi; kim haklı, kim haksız, kim suçlu, kim suçsuz, sormak, sorgulamak, cevap bulmak istiyorum.

    YanıtlaSil