Bu Blogda Ara

30 Kas 2022

NE ÇOKTULAR, O KADAR ÇOCUKTULAR...

 Bugün kitaplığı yerleştirirken uzun zamandır aradığım bir kitabı buldum. Ünlü gazeteci, fotoğrafçı, şair Tayfun Talipoğlu'nun çocuklarla ilgili şiir ve fotoğraflarıyla bütünleşmiş harika bir kitap. Alınıp, geri dönmeyen kitaplarımdan biri gibi düşünüyordum Bulunca nasıl mutlu oldum. 

54 yaşında üçüncü kalp krizi sonucunda hayata gözlerini kapamış, yaptığı programlarla "Bam telimizi titreten " ülkemizin çok uzak köşelerine "Yol Hikayeleri"  yazan, üstün nitelikleriyle bir duygu insanı. Unesco Türkiye İyi Niyet Elçisi. 

Doğum ya da ölüm yıl dönümü değil bugün. Ancak her gün, yitirdiğimiz o güzel insanları anmaya bir vesile değil midir? Kitabından şiir ve fotoğraflarla saygıyla anıyorum.

 M. Abalı

**********

Hiç göze gelmediler,

Gözdesi de olmadılar kimsenin,

Kimse farkına varmadı

yalansız gözlerinin,

Göz göz olduğunu yüreklerinin,

Hiç anlamadılar...

Oysa ne çoktular...

Ne kadar çocuktular...

Tayfun Talipoğlu 

***********

Bazen konuşamaz,

ama susamazsın !

Sorsan da söylemez,

gözüne düşer yanıtı...

Adamsan, anlarsın !

Tayfun Talipoğlu

**********

Kuşak kuşak,

Aynı yolda direndik,

Yitip gitmedik...

Tahta kayıklarımız,

topraktan fincanımız,

telden çemberimiz,

ve de topacımız,

tepe tepe çevirdiğimiz,

bizimdi...

Sınırlıydı düşlerimiz;

lakin, büyüktü

sevdalarımız...

Tayfun Talipoğlu 

**********

Hiç yitirmiş gibi 

durmaz zamanı

Kimse de bilmez

ne sakladığını.

Yoldur da gönüle,

Kimse bilmez.

Yürekten bakarsan

anlarsın!

Tayfun Talipoğlu





6 yorum:

  1. Kitap bulununca o hissedilen mutluluğu kendim yaşamış gibi hissettim. :)
    Kitaptan paylaşımlar da ne hoş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaybettiğiniz bir dosta yeniden kavuşmak gibi. Her fotoğrafa uygun şiirler seçmiş. Keşke o haliyle yayınlayabilseydim.
      Teşekkürler. Sevgiyle.

      Sil
  2. Talipoğlu'nu ben de çok severdim, ses tonu müthişti, yaptığı programlar da bir o kadar etkileyici. Mekanı cennet olsun. Bence bu şekilde anmak ta çok anlamlı, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncenize aynen katılıyorum. Etkileyici bir ses tonuyla ne güzel yol hikayeleri anlatırdı. Duyarlılığınıza teşekkürler.

      Sil
  3. peki teşekkürler bilgimiz oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okumuş ya da dinlemişsindir sevgili Deeptone. Çok değerli bir yazar, şair, fotoğrafçı idi.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil