Bu Blogda Ara

15 Kas 2022

ORHAN VELİ' DEN SEÇMELER...

 İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;

Kuşlar geçiyor, derken;

Yükseklerden, sürü sürü çığlık çığlık.

**********

DEĞİL 

Bilmem ki nasıl anlatsam;

Nasıl, nasıl size derdimi!

Bir dert ki yürekler acısı,

Bir dert ki düşman başına

Gönül yarası desem...

Değil!

Ekmek parası desem...

Değil!

Bir dert ki...

Dayanılır şey değil.

**********

ANLATAMIYORUM

Ağlasam sesimi duyar mısınız,

Mısralarımda;

Dokunabilir misiniz

Gözyaşlarıma, ellerinizle ?


Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,

Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu

Bu derde düşmeden önce .


Bir yer var, biliyorum;

Her şeyi söylemek mümkün;

Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;

Anlatamıyorum.

Orhan Veli KANIK

 (Ölüm yıl dönümünde saygıyla anıyoruz.)

D: 13 Nisan 1914

Ö: 14 Kasım 1950 

**********

İstanbul Katliamını kınıyor, acıyı paylaşıyoruz. Ülkemize büyük geçmiş olsun. M.A




15 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. İnsan'a dair öyle güzel, anlamlı şiirleri var ki . Ölüm yıl dönümünde saygıyla, rahmetle anıyorum.
      O'nun dizeleriyle İstanbul katliamını kınamayı düşündüm.

      Sil
  2. Orhan Veli’den şiirleri okumak güzeldi. Büyük bir olay atlattık. Dilerim bir daha yaşanmaz, geçmiş olsun hepimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza teşekkürler. Cevabım bir alt sırada çıkmış.

      Sil
  3. Saygı ve özlemle anıyorum Sayın Orhan Veli şairimizi...Ah terör ve acılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir zamanlar Türkçe ve Edebiyat derslerimizde okuduğumuz bir şairdi. Saygıyla, rahmetle anıyoruz.
      Hepimizin canı yandı. Tekrarlanmaması dileği ile.

      Sil
  4. Orhan Veli, yalın , sade dizeleriyle, insanlara ait duygu, düşünceleriyle en sevdiğim şairlerin başında gelir.
    İnsanın insanları öldürmesi korkunç bir olay. Tüm dünyada terörün son bulması içten dileğimizdir.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  5. sait faik ile birlikte en sevdiklerimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Cahit Sıtkı Tarancı ve Nazım Hikmet'i de o ustaların içine eklerdim.
      Tercümelerden zaman ayırdığın için içten teşekkürlerimle...
      Sevgiler.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Şiir okumak, sevmek, insanı daha hoşgörülü, iyimser yapıyor, daha derin düşüncelere sürüklüyor. Keşke şiir severler çoğalsa...

      Sil
  7. Şiire uzağım ama Orhan Veli ve Nazım'ın dizeleri başka. Anlaşılır, duygulu, doğal...Patlamayla ilgili derin devlet iş başında. Seçime yaklaşırken kaos ortamını arttıracaklar. Kalabalık yerler tehlikeli bu dönemde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş yazılarınızda hep önceleri kitaplardan uzak olduğunuzu, okumaya geç başladığınızı söylerdiniz. Oysa şimdilerde hızlı bir okuyucu olduğunuz gibi iyi bir araştırmacısınız da. Lütfen şiire de başlayın. Belki yazarsınız bile.
      Bu karmaşık ortamlarda "Memleketim" şiiri gelir hep aklıma.
      Bu güzel ülkeye, topluma yazık oluyor.

      Sil
  8. Makbule Hanım sizi yazdığınız yorumlar aracılığıyla keşfettim, bloğunuz da siz de ne tatlısınız. Selam vermek istedim ve çok sevdiğim şairin şiirlerini görünce buraya yazmak istedim. Hep yazmanız ve tecrübelerimizi bizlerle paylaşmanızı dilerim. Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de sizi bu güzel, içten yorumunuzla tanıdım. Okumak, yazmak her zaman en güzel uğraş olmuştur benim için. Ama artık " eski ben" değilim tabii. Zaman yetmiyor sanki. Zamanın hızlı akışına yetişemez oldum.
    İnstagram da da yazıyorum. Ama blog bir başka benim için. Sosyal Medyada başka hesabım da yok.
    Orhan Veli'yi ben de çok severim; Sade ve yalın anlatımını , insan sevgisini. Nazım Hikmet, Behçet Necatigil, Cahit Sıtkı Tarancı... Ve daha ne çok isim sayabilirim.
    İyi ki selam vermek için uğradınız, mutlu oldum.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil