Bu Blogda Ara

24 Kas 2022

BİR ÖĞRETMENİN ANI DEFTERİNDEN...

Bir meslekten emekli olduğunuzda kendinizi düşünmeye, sorgulamaya da çok zamanınız oluyor. Kendinizle baş başa kaldığınızda geçmişteki siz, bazen şefkatle sesleniyor, bazen hesap soruyor, sorguluyor. Neden, nasıl, nerede, keşke, iyi ki... Hepsi birbirine karışıyor. 

Sanırım geri bildirimlerin en kolay gerçekleştirildiği alan öğretmenlik. Çünkü malzemeniz; ruhsal, bedensel, sosyal yapısıyla insan. Çok yönlü değerlendirme imkanınız var. Sonuçlar tanıklarıyla çoğu kez yanınızda, yakınınızda. Gözleme imkanımız var. 

Unutulmuş ya da hatırlanmak istenmeyen öğretmenlerden misiniz? Yoksa telefon açan, mektup yazan, görünce mutlu olan, yıllar geçse de duygularını dile getiren öğrencileriniz hala var mı çevrenizde? Neden, niçin, nasıl soruları belleklerde karmakarışık kalabilir. Bilinç altındaki çocuk hataları kolay unutmuyor, affetmiyor. Bazen bir korku, bir öfke, nefret ya da tam tersi hayranlık, empati, saygı, sevgi,ne ararsanız. 

Kişiye göre, zamana, ortama  göre, kişiliğin şekillenmesinde rol oynuyor öğretmen. Gelecekte bazen sakin bir limanda güvencede bir insan, bazen hala içindeki fırtınalarla mücadele eden bir insan... Bireylerin yaşantısında eğiticilerin, öğretmenlerin rolü öyle büyük ki.

Meslek yaşantımda öğretmen yetiştiren bir kurumdaki yedi yıllık görev süremin bende çok güzel anıları vardır. Belki her meslekte güven, işini benimseme önemli ama öğretmenlikte içinizde sevgi tohumları yeşermediyse hem kendiniz mutsuz olursunuz hem de öğrencileriniz mutsuz ve karamsar olurlar. 

Zafer Eryılmaz, Burdur  Eğitim Fakültesi'nden eski bir öğrencim. Yıllar sonra telefonda bir mesajla bildik bir yüzle, adla karşılaşmak ne büyük bir mutluluk. Ve bir gün bir sürpriz:"Hocam öğrencilerimi sizinle tanıştırmak istiyorum, görüntülü bir görüşme yapabilir miyiz?" Gripten bir haftadır hastayım, sesim kısılmış ama hayır denebilir mi? Saat kararlaştırıyoruz, görüntüsüz bir görüşme gerçekleştiriyoruz.

Bir zamanların iyi bir öğrencisi çok iyi bir öğretmen olmuş; Çocukların konuşmalarından belli. "Geriye Kalan" adlı kitabımı okumuşlar, incelemişler, öğrencilerden  kimi kitaptan bir paragraf okudu, kimi bir şiir ya da bir söz. Gözleri ışıl ışıl parlayan güzel çocuklar. Öğretmenlerinin öğretmenini nasıl mutlu ettiler. Ta yüreğime dokundular sanki. Gözyaşları da eşlik etti bu güzel buluşmaya. Isparta Doğa Koleji 4- B Sınıfından  telefonla evimize, yuvamıza umut, mutluluk, sevgi, coşku yolladılar kucaklar dolusu.

Sadece bir gün değil, güzel rastlantılarla her gün Öğretmenler Günü olabiliyor. 
Sevgili Çocuklar; O gün hassasiyetle yaşaran gözlerimi  belki görmediniz, sessiz alkışlarımı belki duymadınız ama sizleri nasıl içtenlikle kucaklamak istediğimi bilin istiyorum. Gönül dolusu sevgilerimi iletirken gelecek yaşamlarınızda başarılar diliyorum.

Makbule Abalı
24 Kasım 2022




15 yorum:

  1. Öğretmenler günümüz kutlu olsun sevgili öğretmenim. Samimiyetle dolup taşan bu yazınızı okumak da keyif vericiydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Öğretmenim. Güzel görüşünüze sevindim. Nice yıllara , güzel günlere.

      Sil
  2. Merhabalar Makbule Öğretmenim.
    Öğretmenler Günü'nüz kutlu ve mutlu olsun. Cenab-ı Allah size eşinizle birlikte sağlık, sıhhat ve afiyetler versin.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      İnce düşüncenize, güzel dileğinize çok teşekkür ederim.
      Uzun zamandır yazılarınızı görmüyoruz. Umarım sağlığınız iyidir.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    2. Merhabalar Sayın Hocam.
      Şükür Allah'a, sağlık,sıhhat ve afiyet yerinde. Sadece bir müddet ağır adımlarla yol alıyorum.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    3. Merhabalar Recep Bey,
      Sağlığınızın iyi olmasına sevindim. Lütfen dikkat edin, hepimiz sağlığımızı ihmal ediyor, zamanında gereken önlemleri almıyoruz. Zaman kaybı tedaviyi de güçleştiriyor.
      Sağlıklı, huzurlu günler diliyorum.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  3. Mesleğini onuru ile yerine getirip, köşesine çekilen öğretmenlerin benzer duygularına tercüman olan güzel bir yazı.
    Ben de, Facebook da onlarca öğrencim ile yıllar sonra tekrar tanışma fırsatı buldum.
    Hepsi de pırıl pırıl insanlar.
    Çoğu çoluk çocuğa karışmış.
    Kimi asker, kimi doktor, kimi mühendis, çoğunluk öğretmen, ozan olmuş şiir yazar, kimi öğretim üyesi, işçi, inşaatçı... Velhasıl yaşam mücadelesi veriyorlar. Her bayramda, öğretmenler gününde, milli bayramlarda mesaj atar hal hatır sorarlar...
    Kısacası öğretmen öğrencisine iyi bir insan olması için özverili davranmış ise sizin de belirttiğiniz gibi yıllar sonra anıyor.
    Bu arada öğretmenler gününü kutlarım saygıdeğer makbule hanım hocam.
    (Hüseyin Güzel)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllarca çok severek çalıştım. İnsan vicdan ve sorumluluk sahibi ise görevini en iyi şekilde yapmaya çalışıyor.
      Sosyal Medya çok geniş bir alan değerli Öğretmenim. Teknik konularda kendimi yeterli hissetmeyince alanımı çok geniş tutmamaya özen gösteriyorum. Sadece blogda ve İnstagram'da yazıyorum. Facebook takipçisi değilim. Bir zamanlar izlerdim, sonra ayrıldım. Çok güzel sayfalar olduğunu biliyorum. Arkadaşlarım bazı yazı ve şiirlerimi orada paylaşıyorlar.
      Yorumunuza, iyi dileklerinize çok teşekkür ediyorum.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  4. Canım Makbule öğremenim ,ne güzel okurken nasıl heyecanlandım.Sevincinizi yüreğimde derin hissetim,ne güzel önce insan sonra öğretmen yetiştirmisiniz.Sevgiler hepineze...Öğretmenler gününüzü kutlarım,nice nice öğrencileriniz ve sizi sevenler kutlasın dileim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Arzu, vefanı, ince düşüncelerini hiç unutamam. Rahmetli Gülsen Varol Öğretmenimizi andım yeniden.
      "Önce insan" olabilmek ve öyle kalabilmek gerçekten çok güzel.
      Ben de yürekten kutluyor, selam ve sevgilerimi iletiyorum.
      Özlemle.

      Sil
  5. Genç meslektaşımın da gününü kutluyorum.Güzel yorumunuzu okumak da bana çok iyi geldi. Sevmeden, benimsemeden yapanlar çocukları öyle incitip kırıyorlar ki. Travmalar kolay atlatılmıyor.İncinen insan incitmek istiyor, problemli çocuk, problemli yetişkin oluyor.
    Her zaman yorum yazamasam da bloğunuzu severek izliyorum.
    Esen kalın.

    YanıtlaSil
  6. ne kadar duygulu anlar hayat ne güzel :)

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş Öğretmenler gününüz kutlu olsun Öğretmenim :) Bir öğretmeni en çok mutlu eden şeyler eski öğrencilerinin başarılarına şahit olmak ve onlar tarafından sevgiyle, saygıyla hatırlanıp aranılmak :)

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar.
    Emekli öğretmenlerimizin geriye dönüp baktıklarında, kaldıkları yerden bayrağı teslim ettikleri öğrencilerinin bayrağı gururla taşıdıklarını görmenin mutluluğunu, sevincini ve keyfini tahmin edemiyorum. Bu tablo sizin sevinç ve gurur kaynağınızdır. Ne mutlu öğretmenim diyebilene!
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Gerçekten bir zamanların öğrencilerini iyi bir öğretmen olarak görmek çok büyük mutluluk. Hele yıllar sonra yeniden karşılaşmak, görüş alışverişi yapmak çok duygulandırdı beni.
      Güzel düşüncelerinize çok teşekkür ederim.
      Son yazınız çok güzeldi.Sanırım cam güzeli adıyla bildiğimiz bir çiçek. Çok güzel çiçek açar, Suyu az, ışığı çok sever. İletişim kutunuza yorum yazmak istedim, başaramadım.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil