Bu Blogda Ara

13 Kas 2022

KIŞ GÜNEŞİ


 Kış güneşi gibiydi

Bazen ansızın görünen,  sımsıcak ısıtan

Bazen kaçan, üşüten 

Bir yüzü aydınlık, bir yüzü bulanık .

Gökyüzü masmavi olurdu 

O görününce 

O gidince alaca karanlık...

Elleri buz keserdi güneş olmasa,

Ayakları donardı soğuklarda 

Sonra güneş çıkar içi ısınır 

Yüreği aydınlanır, 

Yaşama sevinci dolardı dört bir yana.

Gökyüzü masmavi olurdu o gelince,

Kuşlar donatırdı ağaçların kuru dallarını,

Çiçekler açardı bahçesinde

Kış günü baharı yaşardı

İçinde yaşama sevinciyle.

Kimseler bilmezdi ama, 

Güneşli günleri iple çekerdi O 

İçinde dayanılmaz bir özlemle...


Makbule Abalı

Ekim-2022




8 yorum:

  1. güzel, romantik bir şiir olmuş bence

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuza teşekkür ederim. Esen kalın.

    YanıtlaSil
  3. Aklıma Orhan Veli'nin satırları geldi ve çokça severim...

    Beni bu güzel havalar mahvetti, Böyle havada istifa ettim Evkaftaki memuriyetimden. Tütüne böyle havada alıştım, Böyle havada aşık oldum; Eve ekmekle tuz götürmeyi Böyle havalarda unuttum; Şiir yazma hastalığım Hep böyle havalarda nüksetti; Beni bu güzel havalar mahvetti.

    Ellerinize, yüreğinize sağlık Makbule Hnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Veli şiirlerini ben de çok severim. Dün ölüm yıl dönümüydü, İnstagram sayfamda andım. Blogda da yazacaktım, zaman yetmedi. Ama yazmam lazım, bir vefa borcu gibi.
      Yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle.

      Sil
  4. kış güneşi eveeet ne güzeldir sizin sözleriniz de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşüncene teşekkürler. "Her yeni doğan güneş yeni bir umut gibi insanlar için. " diye düşünürüm her zaman.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil